Інструктивно-методична нарада для методистів початкового навчання

22.08.2016 р. у ТОКІППО відбулася інструктивно-методична нарада для методистів початкового навчання щодо особливостей організації навчально-виховного процесу в початковій школі в умовах запровадження оновлених розвантажувальних навчальних програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. У нараді, організованій та проведеній методистом початкового навчання лабораторії дошкільної та початкової освіти ТОКІППО Коненко Л. Б., активну участь взяли методисти РМК та ОТГ.

Присутні обговорили методичні рекомендації, запропоновані в листі Міністерства освіти і науки від 17.08.2016 р. №1/9-437, і виробили позиції щодо їх використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів на місцях. Методисти схвально сприйняли положення щодо вибору вчителем початкової школи технології інтерактивного навчання, розвитку та виховання, співпраці початкової школи із сім’єю, творчого розвитку учнів, які виховуватимуться відкритими до змін, що постійно відбуваються в у суспільстві, і будуть залученими до активної участі в реалізації цих змін.
Найбільш жвавого, дискусійного характеру набрало обговорення нової редакції орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затвердженої наказом МОН №1009 від 19 серпня. Оцінювання в початковій школі зазнало значних змін, більшість із яких була схвалена учасниками наради.
Методистам імпонувало те, що оцінювання стало демократичнішим. Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не повинні озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно, а мати виключно позитивний мотиваційний характер. Мотиваційний аспект має пронизувати всю навчально-виховну діяльність у початковій школі.
Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячної оцінки за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань. Знято оцінювання каліграфії, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим.
2 клас може повністю не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи. До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано «Трудове навчання» та «Я у світі». Тобто загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання». Ці і ще низка змін були позитивно сприйняті методистами початкового навчання.
Деякі позиції (особливо щодо оцінювання української мови та літературного читання) потребували додаткового опрацювання й уточнення, що було зроблено в процесі наради.