Учнівський інтелектуальний фестиваль «Вундеркіндер»

 

Відповідно до листа Громадської організації «Центр комунікаційних студій» від 14.09.2016р. № 9 інформуємо, що з метою підвищення рівня активності учнів старших класів, залучення їх до громадської діяльності та інтелектуального відпочинку проводиться обласний учнівський інтелектуальний фестиваль «Вундеркіндер» (інформація розміщена у спільноті Центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти https://www.facebook.com/groups/206780763071428/).

До участі у заході запрошуються команди з 5-ти учнів 7-11 класів та один супроводжуючий дорослий. Враховуючи соціальну значущість проекту та актуальність для учнівської молоді, просимо Вас долучитись до проведення та посприяти в організації районних етапів. Команда-переможець, що буде представляти відповідний район запрошується для участі у фіналі, який відбудеться у кінці жовтня 2016 року.

Витрати щодо участі команд у фіналі – за рахунок організаторів фестивалю – Громадської організації «Центр комунікаційних студій». За результатами фестивалю вручатимуть нагороди.

За додатковою інформацією звертатись: тел. 096-618-6197, е-пошта: olehgru@gmail.com (координатор проекту «Вундеркіндер» Грушицький Олег).

 

Правила гри:

Головоломка

Хрестики-нулики (поле для гри)

Що? Де? Коли? (поле для гри, положення Брейн-рингу)

УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ 
учнівського 
інтелектуального фестивалю «Вундеркіндер»

Програма: Учнівський інтелектуальний фестиваль «Вундеркіндер»
Назва організації: Громадська організація «Центр комунікаційних студій»

1. Анотація:
Сучасні діти зростають у час, коли життя людей зазнає стрімких змін, руйнуються звичні стереотипи, моральні принципи зазнають тиску та негативного впливу. На зміну орієнтації суспільства на широку інформатизацію всіх сфер життя приходить ера нової, особистісної освіти. Стає очевидним, що процвітання суспільства буде прямо залежати від розвитку духовних, особистісних ресурсів людини, від ефективності створення творчого простору для розвитку всіх здібностей дітей, їх особистісних можливостей.
В останній час особливий пріоритет отримали інтелектуальні ігри. На відміну від олімпіад, наукових конференцій чи факультативів, ігри дозволяють перетворити серйозну інтелектуальну діяльність на яскраве видовище, захоплююче змагання, свято. Саме тому в інтелектуальні ігри з цікавістю грають не лише школярі, а й студенти чи навіть дорослі люди. Перевагою інтелектуальних ігор є те, що в їх основі лежать не предметні знання, що формуються шкільною програмою, а кмітливість, тобто те, що визначає здатність людини застосовувати свої знання та вміння в конкретних ситуаціях.
Основною метою проведення фестивалю є розвиток у дітей творчих здібностей, розкриття інтелектуального потенціалу та виявлення нових талантів. Участь у різного виду змаганнях дозволить учням розширити свій кругозір, застосувати власні знання, ерудицію та логічне мислення, проявити вміння приймати рішення в нестандартній ситуації в умовах обмеженого часу.
Ігрова технологія дає можливість значною мірою посилити виховний процес, який визначається тими сприятливими обставинами, в яких опиняються її учасники – гравці. Гра – це свого роду полігон для громадського і творчого самовираження. Це один з найефективніших методів навчання, що максимально активізує інтелектуально-практичні та творчі можливості індивіда. Стимуляція творчого потенціалу дитини, оптимізує інтелектуальні, практичні й фізичні здібності, виховує риси творчої особистості.
Знання засвоюються там, де вони стають для дитини чимось своїм, що зачіпає власні думки, почуття. Адже засвоєння – це активне мислення, міркування над фактами, дослідницький підхід до речей, предметів, явищ, фактів. А активне мислення починається там, де учень користується поняттями, судженнями, висновками. Інтелектуальні ігри розвивають розумові здібності, логічне мислення, спостережливість, сприяють розширенню світогляду, тренують пам’ять. У процесі їх виконання формуються такі якості, як кмітливість, винахідливість, ерудованість, стійкість характеру, дух суперництва, яскрава емоційність, що приносить дитині радість та мотивацію до навчання та особистісного розвитку.


2. Загальна інформація
Мета організації: Захист прав та свобод, задоволення інтересів своїх членів, залучення населення до участі у громадському житті, сприяння позитивним перетворенням у суспільстві, проведення культурної, освітньої діяльності, направленої на сприяння вирішенню нагальних проблем розбудови громадянського суспільства, підвищення рівня здоров»я, фізичного та духовного розвитку населення. Завданням організації є: сприяти формуванню та реалізації державної молодіжної політики, розробці цільових молодіжних програм; сприяти вихованню в української молоді активної громадянської позиції; екологічне, патріотичне та моральне виховання; відродження українських традицій, пропагування та всебічна підтримка української культури; сприяти проведенню культурних, освітніх, просвітницьких, наукових, навчально-виховних, спортивних заходів, що торкаються громадського життя населення.


3. Опис проекту програми
Проект передбачає проведення змагань між учнівськими командами Тернопільської області у інтелектуальних іграх, таких як: «Брейн-ринг» «Що?Де?Коли?, «Вірю – не вірю», інтелектуальний квест, спортивні хрестики-нулики 5 в ряд та ін. У районах Тернопільської області, а також у м. Тернопіль буде проведено відбіркові змагання, переможці яких зустрінуться на фінальному етапі фестивалю, де і визначиться краща учнівська команда області.
Відбіркові змагання (районні етапи) триватимуть один день для кожного району і, зазвичай, на місцях в містах-районних центрах. Школи, які зацікавленні у представленні команди, подають на адресу організаторів заповнену анкету та відряджають команду для участі у етапі фестивалю. Фінальний етап триватиме два дні на одній з відпочинкових баз області. Команда, не залежно від етапу, складається з 5 учнів 7-11 класу та одного дорослого супроводжуючого. 
Проведення інтелектуальних ігор проводиться за стандартними правилами та відповідними положеннями, які будуть роздані та роз’яснені усім учасникам. Оцінювання переможців кожного виду інтелектуальної гри проводиться окремо. Кращою стає команда, яка набере найбільшу кількість очок за результатами усіх ігор.


3.2. Проблема, на вирішення якої спрямовано проект програми 
Відсутність дієвого поля для зайнятості та розвитку підростаючого покоління;
Шкільна навчальна програма не в достатній мірі дає можливість мислити неординарно.
Крім олімпіад та конференцій учневі нема де проявити свій інтелектуальний потенціал;
В учнів, особливо з сільської місцевості, відсутнє неформальне навчання та засвоєння матеріалу у вигляді гри;
Серед учнів не поширені інтелектуальна творчість та інтелектуальні ігри, як вид відпочинку;
Інтернет та соціальні мережі замінили живе спілкування та вміння знайомитись у реальному житті; 
Отримані у школі знання важко використати за її межами.


3.3. Цільова група, на яку спрямовано проект програми
Учні 7-11 класів ЗОШ Тернопільської області, педагоги-організатори.


3.5. Чому саме ваша організація береться за розв’язання зазначеної проблеми? 
Організація неодноразово проводила заходи для молоді, в тому числі і інтелектуальні. Головна особливість інтелектуальних ігор полягає в питаннях, як правило, не на навчальні знання, а на логічне мислення. Адже набагато важливіше застосовувати логіку, кмітливість, уміння узагальнювати і аналізувати, і додуматися до правильної відповіді, ніж просто пригадати те, що вивчив. В житті практично не зустрічається готових рішень проблем. Кожна ситуація має свої особливості. Тож інтелектуальні ігри повинні сприяти розвитку дієвого мислення школярів. Ми вважаємо, що головний позитивний чинник гри – спроможність стимулювати пізнавальну активність  і викликати потребу вчитися, знати, довідуватися, досліджувати.


3.6. Мета проекту програми
Створення умов для творчого та інтелектуального розвитку учнів, їх готовності до життя у світі, що постійно змінюється та адаптації у соціумі. Дати можливість навчатись граючи, застосовувати отримані знання на практиці та поспілкуватися з однолітками, отримати цікаві знайомства та нових друзів.


3.7. Завдання проекту програми 
Проведення відбіркових змагань з інтелектуальних ігор у всіх районних центрах Тернопільської області та м. Тернопіль.
За результати відбіркових ігор отримати команди, що представлять райони на фіналі фестивалю.
Проведення масштабного інтелектуального фестивалю для учнів з залученням відомих людей та розважальної програми.
Нагородження найкращої команди району, подальша підтримка.
Започаткування щорічного проведення інтелектуального фестивалю для учнів «Вундеркіндер»


3.8. Очікувані результати реалізації проекту програми
Розвиток комунікативної культури учнів.
Поглиблення знань з ряду предметів (історії, літератури, географії  тощо).
Розвиток навчальних навичок, в тому числі дослідницьких.
Розвиток творчих здібностей, отримання неформальної освіти.
Згуртування дитячого колективу, складання і затвердження традицій, відповідальності.
Розвиток мотивації до навчання, підвищення рівня культури учнів.
Активізація життєвої позиції дитини.
Формування навичок організації школярів.


3.10. Яку діяльність за проектом програми передбачено після закінчення бюджетного фінансування? 
Підтримка обдарованої молоді, сприяння розвитку інтелектуальних ігор на рівні шкіл, створення клубу інтелектуальних ігор, популяризація інтелектуального відпочинку серед учнів області.


3.11. Як ваша організація інформуватиме громадськість про хід та результати виконання проекту програми? 
Соціальні мережі, інтернет-сайти, круглі столи, прес-конференції, ТВ, радіо.

ЗАЯВКА 
на участь у обласному етапі інтелектуального фестивалю «ВУНДЕРКІНДЕР»

Навчальний заклад ______________________________________________________

Склад команди
Прізвище, ім’я, по батькові
Телефон
Клас

(капітан)

Прізвище, ім’я, по батькові супроводжуючої особи    

__________________________________

Контактний номер телефону супроводжуючої особи 

________________________________
 


Учасники обласного фестивалю-конкурсу «Молитва за Україну» (стежте за оновленнями щодня): Номінація: «Духовна пісня»
Віртуальні методичні кабінети
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти