Майстер-клас «Діяльнісно орієнтований підхід до формування навиків усного мовлення учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

24 жовтня для молодих учителів української мови і літератури проведено майстер-клас «Діяльнісно орієнтований підхід до формування навиків усного мовлення учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Мета цього методичного заходу – узагальнення відомостей про зміст і форми науково-методичного супроводу забезпечення діяльнісного підходу до реалізації державних стандартів мовно-літературної освіти; розвиток умінь молодих учителів запроваджувати елементи інноваційної діяльності, які сприяють формуванню навиків усного мовлення учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів та професійному розвитку педагогів щодо порушеного питання.

На підготовчо-організаційному етапі постановки науково-методичної проблеми Боднар О.С. (в.о. завідувача кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО, доктор педагогічних наук) розкрила особливості ситуативного підходу до розвитку зв’язного мовлення учнів. А на етапі деконструкції Боруцька Л.С. і Кондирєва М.М. (методисти ТОКІППО) ознайомили присутніх із технологічними засобами розв’язання методичної проблеми, висвітливши особливості реалізації діяльнісного підходу до навчання української мови і літератури. На етапі реконструкції Бас О.О. (директор НВК «Великобірківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія імені Степана Балея» Тернопільського району) та Грабовська О.М. (учитель Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка) презентували власний досвід щодо технологічних секретів розвитку комунікативної культури учнів шляхом створення мотиваційної канви уроку й застосування інтерактивних вправ. Для рефлексії було запропоновано з’ясувати поняття «ефективна педагогічна діяльність для забезпечення діяльнісного підходу до навчання української мови і літератури».