Соціальна згуртованість суб’єктів освітнього процесу

25 жовтня 2017 року директори, представники опорних шкіл та загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів, які планують стати опорними були учасниками тренінгу “Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу”, який відбувся у Тернопільському ОІППО.

Учасники тренінгу ознайомились із формами і методами формування соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу. Після неординарного знайомства, виявлення очікувань та встановлення правил роботи учасники активно включились у дискусію: Соціальна згуртованість в освітньому процесі — це…. В ході дискусії вияснили:

– від чого залежить?

– на чому базується?

– що перешкоджає соціальній згуртованості? Побували на “безлюдному острові” і знаходили вихід із різних ситуацій, формували згуртований колектив.

Також учасники розглянули виклики та нові можливості співпраці школи та громади, адже в умовах децентралізації із 21 опорної школи області, 11 із них знаходяться в об’єднаних територіальних громадах.

У ролях педагогів, учнів, батьків, громади брали активну участь у вправі “Світове кафе”. Із відповідної позиції висвітлили відповіді на запитання:

– Що ви очікуєте від реформи школи і що для вас важливе?

– Яким ви бачите процес згуртованості?

– Як ви вбачаєте    свою роль у процесі згуртованості навколо школи?

– Що перешкоджає взаємодії учасників освітнього процесу між собою, громадою та місцевою владою?

– Як ви бачите свій вклад у процес згуртованості?

Вправа “Концентричні кола”допомогла учасникам глибше впізнати один одного. Вони мали можливість поспілкуватись із тем :

– Якості, які я ціную в людях.

– Людина, яку я поважаю і чому.

– Як я проявляю повагу до себе?

– Який момент свого життя хотілося б повторити?

– Чому навчило мене життя?

Переповнені враженнями від спілкування учасники мовчки виконували надані завдання із вправи “Вавілонська вежа”.

На завершення, працюючи у групах, розробили план дій керівника управління освітою у своїй громаді.

Тренери Кавецький В.Є., доцент, в.о.завідувача кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук та Соболяк Л.Є., методист, в.о. завідувача відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб створили творчу атмосферу в ході тренінгу, старались дати зрозуміти учасникам, що тільки в згуртованості школи, громади, учнів і батьків одночасно з якісним навчанням шкільної програми та розвитком групи важливих соціальних навичок можна досягти комунікації, роботи в команді, відповідального прийняття рішень, готовності до постійного саморозвитку і вміння жити в конкурентному середовищі.