Застосовування Індексу інституційної спроможності як сучасного інструменту оцінювання та розвитку освітніх закладів

15-17 травня 2018 року Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»  відбувся навчально-практичний тренінг «Індекс інституційної спроможності закладу освіти», метою якого було представлення Індексу інституційної спроможності закладу загальної середньої освіти, що містить: дослідження сутності та структури інституційної спроможності закладу загальної середньої освіти (ЗСО); основних сфер діяльності закладу ЗСО, які забезпечують дотримання учасниками освітнього процесу вимог правових, етичних та соціальних зобов’язань, спрямованих на задоволення потреб загальної середньої освіти; методику визначення індексу інституційної спроможності закладу ЗСО як кількісно-якісного показника його сталого розвитку; рекомендації з оцінювання та розвитку закладу ЗСО. Захід відбувся на Прикарпатті.

У навчально-практичному тренінгу взяли участь представники закладів загальної середньої освіти Тернопільської, Івано-Франківської, Київської та Полтавської областей.

Тернопільщину представляли педагоги двох шкіл – навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ с. Великі Гаї» Великогаївської ОТГ Тернопільського району – Дишкант Л.П., Майка О.Р., Мудра О.М., Сівінська О.З. та навчально-виховного комплексу «Кременецька ЗОШ І-ІІІст.№5-ДНЗ» – Бендасюк Н.О. і Ляхович Т.А., а також методист відділу освіти Кременецької міської ради Л.Ф. Шевчук та координатор програми  «Школа як осередок розвитку громади», методист Тернопільського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти О.С.Куриш.

Захід зорганізували і провели Ворон М. В., координатор Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та тренери Королюк С. В. – завідувачка кафедрою менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського і Боярчук О. І. – cтарший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти та Клімковська С.І. – завідувачка відділу лабораторії управління та організації освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, координатор програми «Школа як осередок розвитку громади».

В процесі роботи учасники тренінгу ознайомилися з теоретичними засадами Індексу інституційної спроможності як інструменту оцінювання та розвитку закладу загальної середньої освіти, темами «Лідерство. Управління. Врядування», «Освітнє середовище», «Партнерство», «Професійний розвиток педагога». Шляхом інтерактивних технологій набували навиків роботи з інструментом визначення рівня інституційної спроможності закладу, планування розвитку закладу.

Керівник проекту Ворон М. В. наголосила, що, відповідно до засад Концепції Нової української школи, застосовування технології ІІС, є важливим інноваційним завданням, і висловила сподівання, що пілотування ІІС на базі освітніх закладів, представниками яких є у часники даного тренінгу, буде успішним та результативним.

В контексті вищесказаного доцільно нагадати слова міністра освіти України Лілії Михайлівни Гриневич, що «створення нових стандартів змісту освіти – довготривалий процес, який може відбуватися рік, два, стільки, скільки треба, щоб це були дійсно сучасні стандарти. Але важливо почати змінювати ситуацію в українській школі вже сьогодні».

 

Координатор проекту Куриш О.С.


Учасники обласного фестивалю-конкурсу «Молитва за Україну» (стежте за оновленнями щодня): Номінація: «Духовна пісня»
Віртуальні методичні кабінети
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти