Всеукраїнський семінар методистів з математики обласних закладів післядипломної педагогічної освіти

За підтримки Міністерства освіти і науки та Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» 26-27 вересня 2018 року на базі навчально-оздоровчого комплексу «Червона калина», який знаходиться у смт. Дружба Теребовлянського району Тернопільської області, відбувся науково-практичний семінар методистів обласних закладів післядипломної педагогічної освіти з проблеми «Особливості викладання математики у закладах загальної середньої освіти у контексті Нової української школи».  Робота семінару була спланована  у трьох модулях: презентаційному, науково-методичному та практичному. Організатори заходу прагнули  не лише ознайомити учасників з педагогічними та методичними знахідками освітян Тернопілля, але презентувати  досвід  безпосередньої  діяльності. Відкрила семінар Хома О.З., начальник управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації. Ольга Зіновіївна  ознайомила учасників із здобутками шкільної математичної освіти, звернула увагу на нагальні проблеми навчання математики в області. Петровський О.М., директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, ознайомив математиків України із науково-методичним забезпеченням професійного розвитку педагогічних працівників Тернопільщини в умовах децентралізації та реформування освітньої галузі. Питання «Оновлення змісту та форми методичної роботи з вчителями Тернопільської області: виклики та детермінанти  розвитку» розглянула Когут О.І., заступник директора ТОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій.   З питанням «Математика в системі загальної середньої освіти в умовах освітньої реформи в Україні» виступив Гладковський Р. В., головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України. Особливості змісту навчання математики в профільній школі охарактеризував Паньков А. В., завідувач сектору відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі Державної наукової установи «Інститут  модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, кандидат фізико-математичних наук. Доктор педагогічних наук, професор Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького Тарасенкова Н.А. привернула увагу учасників до викликів сьогодення, зокрема компетенізації  математичної освіти. Про сучасні освітні тренди навчання математики в контексті Нової української школи дізнались методисти з виступу Бевз В. Г., професора кафедри математики і теорії та методики навчання математики НПУ імені М. П. Драгоманова. Із можливими шляхами викладання математики у 2018-2019 навчальному році у закладах загальної середньої освіти за новими підручниками у 5-10 класах ознайомив учасників Істер О.С., учитель ліцею «Міжнародний вибір», учитель-методист. Питання «Реалізація діяльнісних та компетентнісних підходів при навчанні математики у старшій профільній школі» висвітлено Неліним Є.П., професором кафедри математики Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Гринчишин Я.Т., директор видавництва «Підручники і посібники», кандидат фізико-математичних наук акцентував увагу присутніх до змісту навчально-методичної літератури, ознайомив присутніх  із продукцією видавництва. Шляхи подолання проблем шкільної математичної освіти запропонував  Тадеєв В. О., кандидат технічних наук при розгляді питання виступу: «Шкільна математика: криза ідеї  операціоналізму. Чи не пора змінити парадигму?» .

Народний учитель України,  повний кавалер ордена «За заслуги», автор навчальної та методичної літератури з математики Якір М .С. привернув увагу присутніх  до питання викладання математики у класах поглибленого вивчення.

Практичну частину семінару проведено у Соколівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Теребовлянського району, де відбулись методичні студії творчих учителів Тернопілля. З вітальним словом до учасників семінару звернулися Кацан Й.П., начальник відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, та Коваль Б. Є., директор  Соколівської загальноосвітньої школи І-ІІ  ступенів  Теребовлянського району. Про організацію дистанційного та змішаного навчання математики за допомогою онлайн платформи «Мій клас» розповіла  Попель С. М., учитель Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ступенів Теребовлянського району, учитель-методист. Учитель Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №23 Возна М. С. поділилась із колегами авторською методикою   створення та використання  засобів динамічної наочності для втілення ідей конструктивізму у процес навчання математики.  Учасники зібрання, за вибором, працювали у трьох методичних студіях: навчально-методичній, студії творчості та розвитку здібностей школярів, студії формування ціннісних орієнтацій школярів. Майстер класи для них провели творчі учителі математики Тернопільщини, зокрема: Войцехівський В. Р., учитель Скала-Подільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Борщівського району, Дворак Г. Г., учитель Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов, Ільчук Л. М., учитель Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №7 з поглибленим вивченням іноземних мов, Кулешко В. І., учитель Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей № 6 імені Назарія Яремчука», Попович О. С., учитель Великодедеркальської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шумського району. Соловей О.М., учитель Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. № 16 ім. Володимира Левицького, Солодченко Л. І., учитель Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов, Шиманська Г.П., учитель Козівської державної української гімназії  імені В. Герети,  Яворівський А. В., учитель ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Копичинці Гусятинського району.

На вимогу часу та  згідно плану семінару проведено дискусійну студію з питань початкової математичної освіти як стартового майданчика і з метою  забезпечення наступності вивчення математики у базовій школі та дискусійну студію з питання «Математична освіта через призму  ЗНО». По першому питанню методистам математики представлено методики з розвитку мислення молодших школярів, які презентувала Гісь О.М., директор з навчання «Школи вільних та небайдужих», кандидат фізико-математичних наук. Також Ольга Михайлівна ознайомила присутніх із змістом  підручників з математики для молодшої школи  власного авторства. Автор лінійки сучасних підручників з математики для базової та старшої школи Бевз В.Г., професор кафедри і теорії та методики навчання математики НПУ імені  М.П.Драгоманова, представила підручник  з математики для 1-го класу. Валентина Григорівна акцентувала увагу присутніх на особливостях вивчення математики у молодшому шкільному віці, врахуванні вікових можливостей опанування навчального контенту, введенні нових математичних понять.

Із власними доробками – методичними посібниками та підручниками з алгебри та геометрії для 7-9 класів та 10 класу ознайомила колег Біляніна О.Я., методист науково-методичного центру природничо-математичних дисциплін ЧОІППО, методист вищої категорії, Відмінник освіти України.

Присутні отримали вичерпну та змістовну інформацію з питань ЗНО з математики як у розрізі аналізу результатів попередніх років, перебігу апеляцій та запитань, що виникають під час перевірки відкритої частини, а також очікуваних перспектив незалежного оцінювання. Учасники дискусійної студії мали нагоду послухати виступи методистів відділу змісту природничо-математичних предметів Українського центру оцінювання якості освіти Захарійченко Л.І. та Репети В.К. Ліліана Ігорівна звернула увагу методистів на окремі моменти підготовки учнів та виконанні завдань ЗНО з математики, зокрема у плані заповнення бланків відповідей, оформленні третьої частини сертифікаційної роботи, рисунків до задач. Із власними методиками підготовки учнів до ЗНО поділився із присутніми Захарійченко Ю.О., старший викладач кафедри математики Національного університету «Києво-Могилянська академія», кандидат фізико-математичних наук. Не оминули увагою організатори питання дистанційної підготовки школярів до складання ЗНО. Про навчально-методичний комплекс для підготовки учнів до ЗНО з математики онлайн на платформі EDUGET розповів автор Номіровський Д.А., доктор фізико-математичних наук, професор кафедри  прикладної математики факультету кібернетики КНУ імені Тараса Шевченка, лауреат державної премії, заслужений учитель України, кавалер ордена «За заслуги» третього ступеня. Олексюк О.А., методист НМЦ природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського педагогічного університету імені Бориса Грінченка  звернула увагу присутніх до особливостей завдань з розгорнутою відповіддю в тесті ЗНО з математики минулих років.

Для методистів та учителів Тернопілля автори підручників з математики провели дискусійну студію «Актуальні питання викладання математики». Учителі мали чудову нагоду у рамках Всеукраїнського семінару поспілкуватись із улюбленими авторами, отримати вичерпні відповіді на запитання щодо роботи за новими підручниками.

Учасники семінару відвідали Марійський духовний центр Зарваниця,  ознайомились із історичними пам”ятками міста Тернополя.

Впродовж двох днів методисти математики з усієї України, автори підручників та посібників з математики, видавці та представники видавництв отримали фахову та змістовну інформацію, яку презентували освітяни Тернопілля та запрошені гості семінару.


Учасники обласного фестивалю-конкурсу «Молитва за Україну» (стежте за оновленнями щодня): Номінація: «Духовна пісня»
Віртуальні методичні кабінети
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти