Школа як осередок розвитку громади

5-6 грудня 2018 року на Тернопільщині проходило навчання учасників проекту «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». Зустріч проходила в рамках семінару з обміну досвідом «Спільнота практиків: діяльність шкільних клубів підприємництва та пілотування «Індексу інституційної спроможності».

Тернопільщину представляли педагоги НВК«ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ с. Великі Гаї» Великогаївської ОТГ Тернопільського району – Дишкант Л.П., Майка О.Р., Мудра О.М., Сівінська О.З. та НВК «Кременецька ЗОШ І-ІІІст.№5-ДНЗ» – директор Швець В.Ф, заступник директора Ляхович Т.А., Бендасюк Н.О., методист відділу освіти Кременецької міської ради Шевчук Л.Ф. і координатор проекту в області – Куриш О.С., методист відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб ТОКІППО.

Учасників семінару привітали голова Великогаївської ОТГ – Кохман О. А. та начальник відділу освіти – Дишкан М.В. Директор школи О.М.Кость розказала про співпрацю школи та громади, про спільні здобутки щодо демократизації освітнього середовища та вплив даних процесів на зміни у житті громади.

Досвідом про діяльність шкільного клубу підприємництва поділилися педагоги та учні – учасники шкільного клубу підприємництва «Ключ до успіху» опорної школи І-ІІІ ступенів с. Великі Гаї. Школярі у цікавій інтерактивній формі, змістовно та креативно представили проблему збереження чистого довкілля у громаді, над вирішенням якої працюють усі гуртом.

Екскурсія школою, дошкільним навчальним закладом, робота в комфортній конференц-залі Ценру надання адміністративних послуг Великогаївської громади справили сильне враження на учасників заходу. Вони побачили реальні результати реформи децентралізації та успішні кроки школи і громади щодо втілення концепції Нової української школи.

Другий день роботи семінару був присвячений пілотуванню «Індексу інституційної спроможності» закладу загальної середньої освіти. Тренери Королюк С. В. – завідувачка кафедрою менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського та Боярчук О. І. – cтарший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» навчали учасників як працювати з інструментом визначення рівня інституційної спроможності закладу та планувати розвиток школи. Керівник проекту Ворон М. В. наголосила, що, відповідно до засад Концепції Нової української школи, застосовування технології ІІС як сучасного інструменту оцінювання та розвитку освітніх закладів, є важливим завданням, і висловила сподівання, що пілотування ІІС на базі шкіл, представниками яких є учасники даного тренінгу та закладах загальної середньої освіти буде успішним та результативним.

Куриш О.С., методист ТОКІППО