Самооцінювання закладу загальної середньої освіти як важлива складова втілення стратегії освіти для сталого розвитку

Методичною службою ТОКІППО організовано ряд тематичних тренінгів для керівників шкіл щодо застосування Індексу інституційної спроможності закладу загальної середньої освіти як ефективної технології самооцінювання освітнього процесу. Керівників шкіл ознайомлено з сутністю та структурою інституційної спроможності закладу загальної середньої освіти; методикою визначення індексу інституційної спроможності і рекомендаціями з оцінювання та розвитку школи, розробленими у рамках реалізації Проекту «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

Дані тренінги пройшли заступники директорів з навчально-виховної/методичної роботи гімназій, ліцеїв та колегіумів, директори і їх заступники опорних шкіл та закладів загальної середньої освіти Підволочиської і Скалатської ОТГ, інші педагоги.

Очільники ЗЗСО з ентузіазмом та зацікавленням опановували методологію самооцінювання школи, адже вони, у першу чергу, відповідальні за втілення сучасної стратегії освіти для сталого розвитку, яка передбачає перехід освіти від простої передачі знань і навичок до формування готовності діяти й жити в мало передбачуваному майбутньому світі, у швидко мінливих екологічних і соціально-економічних умовах.

У процесі навчання педагоги утвердилися в думці, що задля забезпечення якості освіти, доцільно робити внутрішнє самооцінювання, застосовуючи новий інструмент – індекс інституційної спроможності, який допоможе вивчити і описати ситуацію в школі; ідентифікувати як досягнення, так і проблеми та виклики; на основі аналізу визначити можливі стратегічні напрями розвитку; здійснювати моніторинг та оцінку досягнутих змін; сприяти сталому розвитку.

Для проведення процедури самооцінювання ЗЗСО методичною службою  інституту планується провести навчання фасилітаторів.

Куриш О.С., методист, координатор проекту «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» у Тернопільській області.