Симпозіум з питань професійного розвитку вчителів: європейський досвід

13 − 14 лютого цього року. в м. Києві відбувся Симпозіум з питань професійного розвитку вчителів: європейський досвід, у роботі якого брали участь представники Ольга Хома, начальник управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, та Олександр Петровський, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти.

Симпозіум організовано Міністерством освіти і науки України за участю Проекту «Фінська підтримка реформи української школи».

З вітальним словом до учасників звернулися Павло Хобзей, Перший Заступник Міністра освіти і науки України, а також Арто Ваахтокарі, керівник Проекту «Фінська підтримка реформи української школи».

Широка дискусія розгорнулася з питань професійного розвитку вчителів та можливостей використання в Україні досвіду фінських колег (модератор − Роман Шиян, національний директор Проекту). Вона розпочалася з виступу професора Кауко Хемейляйнена − екс-директора Центру неперервної освіти вчителів при Гельсінському університеті, в якому він поділився фінським досвідом реформування системи освіти, наголосив на основних принципах, ролі, цілях, організації, фінансуванні та формах професійного розвитку вчителів (підвищення кваліфікації).

Одна із сесій симпозіуму була присвячена спільному досвіду Британської ради в Україні та Міністерства освіти і науки України щодо питань безперервного професійного розвитку вчителів (модератор − Олександр Шаленко, консультант проектів Британської ради в Україні).

Окремі сесії висвітлювали питання атестації та сертифікації у системі підвищення кваліфікації вчителів (Олена Лінник, Іван Юрійчук); організації освіти в лікарнях (Євгенія Смирнова, Марина Гриценко).

В рамках симпозіуму відбулися наради керівників Департаментів (управлінь) освіти і науки та інститутів післядипломної педагогічної освіти, в яких взяли участь Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, заступники Міністра Павло Хобзей та Вадим Карандій.