Моделі впровадження STEM-освіти в навчальних закладах

Цікаві проекти, назрілі проблеми, несподівані рішення, фахові презентації – все це результати творчої роботи педагогів на семінарі-тренінгу «Моделі впровадження STEM-освіти в навчальних закладах», що відбувся 04-05 березня в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти.

Метою навчального тренінгу було ознайомлення педагогів з актуальними завданнями щодо розвитку та впровадження STEM технології в освітніх закладах; вивчення функціоналу міжнародних платформ, що розвивають STEM освіту Scientix, Go-Lab; надання учасникам необхідних знань для створення власних STEM-проектів дослідницького навчання; обмін досвідом та інноваційними ідеями щодо підвищення якості та прикладної спрямованості шкільної освіти; розроблення алгоритму створення творчого, дослідницького навчального середовища.

Під час тренінгу учасники ознайомилися зі змістом поняття STEM-освіта та її різновидами (STEAM, STREAM). І.М. Вітенко заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва, кандидат географічних наук, зосередив увагу на актуальності впровадження  науково-дослідної роботи в закладі освіти. О.Р. Олексюк доцент кафедри змісту і методики навчальних предметів, ознайомила учителів з принципами та особливостями розроблення STEM-проектів. Учасники вивчили та дослідили засоби  мобільних пристроїв та додатки для організації та проведення  навчального дослідження.

Педагоги отримували нові знання про STEM-освіту, основою якої є інтегрований підхід до навчання та проектна діяльність і, працюючи в групах, перетворювали свої ідеї на практичні STEM-проекти з рекомендаціями для успішного впровадження.

Для прикладу розглянемо декілька робіт.

Семенюк Н., Костюк Л., Козак О., Кравчук О., Коротич А. у своєму проекті вивчали проблему забруднення поверхневих і підземних вод та створювали проект фільтра для школи, чи власного будинку.

Сьогодні однією з найважливіших проблем є збереження навколишнього середовища. Березіцька М., Каменярська Л., Кухарська Т. розкрили проблему забруднення води у Тернопільському ставку. Автори пропонують долучити учнів до вивчення цієї актуальної проблеми.

«Об’ємне моделювання сприяє розвитку образного мислення, формує вміння порівнювати навколишні предмети з геометричними формами, допомагає створити його на площині шляхом створення моделі геометричної фігури та створити матеріальний образ об’єкта», – так стверджують, автори проекту «Створення стереометричних моделей» Блажків М., Гуменюк О., Борецька Н.

Молекулярна кухня, це нове слово в кулінарії, безумовно, зацікавить учнів у проекті Цинкалюка Р., Савчук І., Майструк Н., Присяжнюк Л.

Цікавий проект підготували Воробель М. В., Лемко М. Г., Білінський Л. В.  «Хімія капусти», що дозволить учням подивитися на такий звичний овоч з іншої сторони.

Кноль М., Васюрина Л., Киричук Н., Слободюк К. розробили проект щодо використання альтернативних джерел для одержання електроенергії.

Завершився тренінг врученням сертифікатів учасникам та неформальним спілкуванням.

Учасники відзначили актуальність і корисність тренінгу, зазначивши, що мають намір використовувати набуті знання у власній діяльності.