Засідання творчої майстерні для практичних психологів закладів професійно-технічної освіти

5 березня 2019 року за сприяння адміністрації Тернопільського  обласного навчально-реабілітаційного центру відбулося перше засідання творчої майстерні «Система роботи працівників психологічних служб з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах інституційного догляду та виховання дітей» для практичних психологів закладів професійно-технічної освіти Тернопільської області. Зі вступним словом та цікавою притчею звернулася до усіх учасників, налаштовуючи їх на плідну активну працю й позитивно мотивуючи практичних психологів до різнопланового бачення мислення та розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, директор навчально-реабілітаційного центру Король Ірина Ярославівна. Вихованці закладу продемонстрували власні музичні таланти та можливості. Завідувач навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО Коротюк Зоряна Михайлівна та методист цього центру Демидась Світлана Романівна окреслили питання особливостей роботи практичного психолога з дітьми, котрі потребують більшого догляду, їх розуміння та допомоги; розкрили поняття «особлива дитина», «як особливій дитині» можна досягти успіху, позитивного результату у своїй діяльності; як практичному психологу варто працювати з такими дітьми, що необхідно враховувати у спілкуванні та вихованні з ними. Доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Жизномірська Оксана Ярославівна зробила акцент на питанні соціальної адаптації та профорієнтації вихованців у відкритому просторі, ретельно проаналізувала практичні вміння та навички, зазначила характерні риси та ознаки, життєві компетентності, критерії та показники складних умінь дітей, а також професійні орієнтири, що є визначальними для вибору ними майбутньої професії;  запропонувала психолого-педагогічні умови ефективного формування ключових компетентностей для підростаючої молоді з особливими здібностями.

Учасники психологічної майстерні мали змогу побувати на восьми практичних заняттях (кожен), об’єднавшись у творчі підгрупи,  де ознайомилися з новими корекційними, інноваційними, психологічними підходами, технологіями, методиками щодо соціальної адаптації, професійної орієнтації, життєвого самовизначення підростаючої особистості; професійно збагатилися та розширили свій особистісний та професійний світогляд; практично побачили використання в освітньому процесі ефективних психолого-педагогічних технік, форм та методичних прийомів; обговорили професійні «новинки», інновації, запити, прагнення та можливості дітей; професійно зростали  та підвищували професійний рівень своєї майстерності.

Практичні заняття були змістовними, насиченими, багатими на інноваційний та індивідуальний компоненти, особистісне ставлення та цінність кожної дитини, оригінальними у поєднанні теоретичного та компетентнісного підходів до освітнього процесу. Висловлюємо щиру подяку членам педагогічному колективу, які подарували незабутні уроки (заняття) зі своїми вихованцями, зокрема практичному психологу Ференц Т. В., логопеду Кирпі-Джиджорі О. О., вихователю Готиляк Н. А., учителю трудового навчання Кавецькій Р. Є., учителю-дефектологу Лашко Г.В., учителю початкових класів Глушик С. З., учителю української мови та літератури Дідик М. І., вихователю Гуцал Л.В., соціальному педагогу Мокрицькій З. М., учителю фізики, інформатики Гоцко Г.І.

Наприкінці засідання відбулося активне та змістовне обговорення за круглим столом. Практичні психологи, соціальні педагоги, асистенти-педагогів були позитивно вражені, до глибини душі приємно схвильовані позитивними емоціями, їх переповнювали почуття радості, щастя, любові один до одного, бажання «позитивно» сприймати труднощі на своєму професійному шляху, змінити ставлення до дітей, дорослих, бажання творити добро, досягати успіху в складних умовах сьогодення.

У закладі в тандемі директора  (Король І. Я.) та заступника з навчальної роботи (Радецької З. С.) була створена атмосфера затишку, домашнього тепла, творчого «міркування, переосмислення» особистісних цінностей та професійних питань, емпатійності, співдружності, співтворчості та взаємодопомоги. За словами учасників творчої майстерні, «сьогодні ніхто не залишився байдужим до дітей з особливими освітніми потребами та можливостями», «дитина, котра розуміє, відчуває, міркує, бачить, потребує, докладає максимум зусиль для досягнення успіху та бажання допомогти іншому вийти на сходинку «успіху» та позитивного схвалення.

Підсумовуючи, зі щирістю можна сказати, що Тернопільський обласний навчально-реабілітаційний центр – це осередок радості, любові, успіху, оптимізму та натхнення, що сприяють особистісному та професійному зростанню, життєствердженню та самодостатності дитини та дорослого.

Ми разом із адміністрацією Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти висловлюємо щирі слова вдячності дирекції, педагогічній команді, вихованцям та усім учасникам освітнього процесу Тернопільського обласного навчально-реабілітаційного центру.