Тренінг “Мотивуємо педагога та учня: освітній вимір змін у закладах професійної освіти”

20 березня 2019 року за сприяння адміністрації Державного навчального закладу «Бучацьке професійно-технічне училище» відбувся тренінг на тему ” Мотивуємо  педагога та учня: освітній вимір змін у закладах професійної освіти”, в якому взяли участь дирекція, викладачі, майстри  та інші педагогічні працівники. Цей тренінг було проведено  кандидатом психологічних наук, доцентом кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти О. Я. Жизномірською.

Метою навчально-методичного тренінгу було підвищення фахового рівня педагога; грунтовне осмислення та розуміння мотиваційного механізму; оволодіння мотиваційними техніками, психолого-педагогічними засобами, методами, прийомами; формування сучасних навичок до конструктивної комунікації, “домовленості”, критичного мислення, креативного бачення; вміння керувати своїм емоційним станом; бажання створювати комфорт на занятті; прагнення до взаємодопомоги та взаємопідтримки тощо.

Упродовж декілька годин тренінгового заняття, учасники мали змогу ознайомитися із освітніми змінами та інноваціями психологічної науки, зокрема мотиваційного змісту “Я” особистості дорослого та “Я”- учня; психологічно “зануритися” у світ “мотивації, стимулів, мотивів”; чітко усвідомити ієрархію мотивів та прагнень підростаючої особистості та педагога; проаналізувати модель успішного керівника, викладача, майстра своєї справи; з’ясувати чинники, які позитивно та негативно впливають на професійне життя педагога; визначити власну мотивацію до своєї педагогічної діяльності.

Учасники тренінгу вільно, щиро та впевнено висловлювалися щодо особистісної мотивації, мотивації учнів та обмінювалися досвідом: як варто стимулювати сучасних учнів до майбутньої професії; як можна відкривати власну справу та досягати успіху у складних умовах сьогодення; окреслювали моделі та розробки, які пропонують учні, завдяки чому можна себе реалізувати та вдосконалювати; якими компетенціями варто володіти у конкретній професії; які основні вимоги до працівника, фахівця, професіонала; обмінювалися думками, емоціями, позитивними враженнями й водночас  було обговорено різні професійні питання (мотиваційного змісту).

На тренінгу панувала атмосфера позитиву, ввічливості, впевненості, свободи у висловлюваннях, міркуваннях, позитивних емоцій, відчуттів, водночас учасники презентували активність, доброзичливість, вміння працювати командою, поміркованість у виконанні певних мотиваційних запитань, завдань та ситуацій; звучали цікаві пропозиції колег щодо подальшої співпраці закладів професійної освіти із Тернопільським обласним комунальним інститутом післядипломної педагогічної освіти.