Обласний семінар «Компетентнісний підхід до вивчення біології та хімії в умовах реалізації Концепції Нової української школи»

12 квітня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар методистів біології та хімії рай(міськ) методичних кабінетів,ТКМЦ  та об`єднаних територіальних громад на тему «Компетентнісний підхід до вивчення біології та хімії в умовах реалізації Концепції Нової української школи» – з досвіду роботи методичної установи  та закладів освіти Теребовлянського  району.

Учасників семінару привітала О.І.Когут заступник директора інституту, кандидат філологічних наук, доцент, яка наголосила, що компетентнісний підхід в освіті пов`язаний з особистісно орієнтованим і діяльнісним підходами до навчання, оскільки ґрунтується на особистості учня та може бути реалізованим і перевіреним тільки в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій. Компетентнісний підхід акцентує увагу на результатах освіти, причому як результат освіти розглядається не сума засвоєної інформації, а здатність людини діяти у різних проблемних ситуаціях.

Завідувач комунальної установи «Теребовлянський районний методичний кабінет» Л.О.Сурмай ознайомила учасників семінару з перспективами розвитку освітнього простору Теребовлянщини. Методист Л.П.Нечай – розкрила питання «Науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників природничих дисциплін в умовах реформування освітньої галузі». Методист ТОКІППО О.В.Турчин привернула увагу до основних аспектів формування предметних компетентностей в процесі навчання природничих дисциплін, особливостей проведення державної підсумкової атестації з біології.

Творчі вчителі біології та хімії Теребовлянщини провели майстер-класи:

  • Інтелектуальна творчість у навчанні біології як передумова формування дослідницької компетентності школярів, Лось Л.О., вчитель біології Теребовлянського НВК.
  • Методологічні засади формування в учнів природничих і загальнокультурних компетентностей засобами ІКТ при вивченні біології, Драгущак Р.Р., учитель біології та хімії Микулинецької ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Шляхи формування ключових компетентностей в обдарованих дітей при вивченні хімії, Табас Л.С., учитель хімії Теребовлянського НВК.
  • Усний журнал «Таємниці забутих перемог» (про життя і діяльність В.Вернадського), Дзвінка Л.О., учитель біології Кобиловолоцької ЗОШ І-ІІІ ст.

На завершення семінару учителем хімії та біології Дарахівської ЗОШ І-ІІІ ст. Клапків О.М. був проведений тренінг «Втручання в геном: перспективи та наслідки», на якому учасники семінару виконували цікаві завдання, висловлювали свої побажання.