Проведено засідання проблемної групи «Інтелектуальна карта як альтернатива конспекту уроку української мови і літератури (популярні сервіси для створення інтелектуальних карт: дизайн, можливості експорту, управління)»

22 квітня цього року у Тернопільському ОКІППО для творчих учителів української мови і літератури (учасників та потенційних учасників конкурсу «Учитель року») було проведено засідання проблемної групи «Інтелектуальна карта як альтернатива конспекту уроку української мови і літератури (популярні сервіси для створення інтелектуальних карт: дизайн, можливості експорту, управління)».

Метою заходу є узагальнення науково-методичних відомостей щодо використання у процесі навчання української мови і літератури інтелектуальних карт для забезпечення належного рівня мовно-літературної освіти в умовах запровадження нової української школи; залучення словесників до спільного пошуку ефективних шляхів використання ІКТ та розробки зразків навчального матеріалу  для застосування його у освітньому процесі згідно з положеннями Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, удосконалення фахової компетентності та запитів споживачів освітніх послуг.

Із особливостями застосування популярних сервісів для створення інтелектуальних карт (дизайну; можливостей експорту; зручності управління) присутніх ознайомила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти інституту О.Б. Мочук. А методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів М.М. Кондирєва провела практичну частину засідання, у рамках якої ознайомила присутніх з етапами підготовки й виготовлення інтелектуальної карти як альтернативи конспекту уроку української мови і літератури та презентувала алгоритм побудови конспекту уроку у формі ментальної карти на тему «Іменник. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення)». На завершення роботи учасникам заходу було запропоновано вправу «Резюме», суть якої полягає у тому, щоб кожен найперше для самодіагностики продовжив речення на кшталт: під час роботи мені вдалося…, найважливішим для мене стало…, мене зацікавили питання…, ці питання хочеться з’ясувати більш докладно…