Готуємось до викладання математики в 11 класах за новими навчальними програмами

Математика займає особливе місце в системі знань людства, виконуючи роль універсального та потужного методу сучасної науки. Тому особливу увагу вивченню цієї дисципліни було приділено в процесі проведення навчання в тренінгу для вчителів математики на тему «Науково-методичні засади навчання математики в 11 класах за новими навчальними програмами та підручниками», яке відбулося 21 червня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти.

В роботі тренінгу взяли участь учителі математики, методисти усіх районів, міст, ОТГ області.

Метою заходу було: здійснити підготовку тренерів для навчання учителів, які будуть викладати математику в 11 класах 2019/2020 н. р. за новими програмами: засвоїти науково-методичні засади побудови нових програм та підручників з математики для профільного навчання в 11 класах; вимоги до формування предметних математичних компетентностей; реалізацію навчання по наскрізних лініях.

І.М. Пришляк, методист відділу методики та професійного розвитку педагогів ТОКІППО, розкрила нові підходи до навчання й викладання математики Нової української школи, теоретичні та методичні засади реалізації Державного стандарту з освітньої галузі «Математика»; ознайомила із змістом та структурою нових програм з математики для 11 класів, вимогами до оцінювання навчальних досягнень учнів рівня стандарту; особливістю формування предметної математичної та інших 9 ключових компетентностей; приділила увагу вивченню наскрізних ліній, а саме: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Про науково-методичні аспекти нових підручників з математики для 11 класів рівня стандарту, основні пріоритети підручників розповіла Т.Г. Іванюк, методист ТОКІППО. Вона наголосила, що підручник має орієнтувати учнів на різні самостійні форми занять, які полегшують засвоєння ними способів розумових дій, сприяють формуванню самостійності поглядів, життєвої практичності, акцентують увагу на значущості знань для професійного самовизначення та майбутнього благополуччя.

Реалізацію компетентнісного підходу у підручниках геометрії для 11 класів профільного рівня різних авторських колективів представили: Зубик М.Ф., методист Чортківського ММК та Дмитраш Г.М., вчитель Чортківської СШІ №3 ім. Р. Ільяшенка.

Завідувач кафедри математики та методики її навчання ТНПУ ім. В. Гнатюка, кандидат фізико- математичних наук, доцент В. З. Чорний розкрив теоретичні та методичні підходи до вивчення однієї з найскладніших тем курсу алгебри і початків аналізу «Елементи комбінаторики та теорії ймовірностей», а також разом з учителями розглянув різні підходи до розв’язування компетентнісних задач.

Учасники навчання обмінялися думками, підвели підсумки, визначили подальшу співпрацю з питань вивчення математики в 11 класах.

На завершення тренінгу учасникам вручили сертифікати.

 

Пришляк І.М., методист ТОКІППО