Про актуальні питання профілізації опорних закладів області

26 червня 2019 року у Тернопільському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся круглий стіл на тему «Спільнота практиків: про актуальні питання профілізації опорних закладів області», метою якого було актуалізувати питання пошуку ефективних способів впровадження профільного навчання та підвищення якості викладання профільних предметів в опорних ЗЗСО. У круглому столі взяли участь директори опорних закладів загальної середньої освіти, методисти та науково-методичні працівники інституту.

Захід відкрив директор ТОКІППО Петровський О.М., який зазначив, що, відповідно до плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження в області Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», створення мережі профільних закладів загальної середньої освіти уже стартує у 2020 році. І, у зв’язку з тим, що планування роботи ЗЗСО на новий 2019-2020 навчальний рік у розпалі, потреба обговорити дане питання, поділитись досвідом, накреслити перспективу є актуальною і доцільною.

Модератор заходу Когут О.І., заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, у своєму виступі зосередила увагу на виробленні механізмів підвищення кваліфікації педагогічних працівників та надання методичної допомоги педагогічним колективам опорних закладів у процесі вирішення завдань профільної освіти.

Методисти інституту – Гайда В.Я., Демидась С.Р., Іванюк Т.Г.,Кондирєва М.М., Кривокульський Л.Є., Криховець-Хомяк Л.Я., Мартинюк Л,О., Турчин О.В., Яценко Д.С. зосередили увагу керівників опорних ЗЗСО на психолого-педагогічних та методичних аспектах профільного навчання, що вимагає певних змін у місії, змісті, організації освітнього процесу, впровадження новітніх дидактичних засобів та педагогічних технологій.

Досвідом організації профільного навчання старшокласників в умовах опорної школи поділилися директори – Ворона Г.Ю. (НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. № 2-ДНЗ» м. Хоростків), Гичка Г.І. (ОШ «Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст.», Пемковський В.Й. (Теребовлянська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1) інші керівники шкіл. Рефреном у їх виступах проходило твердження, що профілізація опорної школи вимагає непростих рішень та інноваційних підходів.

Учасники круглого столу домовилися щодо подальшої співпраці у напрямку організації підвищення професійного розвитку педагогічних працівників, які забезпечують допрофільне, профільне навчання та профорієнтаційну роботу в опорних ЗЗСО

Куриш О.С., методист, відповідальна за організацію круглого столу.