Серпнева методична студія методистів з математики, фізики та інформатики області

На порозі новий навчальний рік. До його початку готуються усі: учителі, методисти, науковці, батьки, а головне – діти.

Приймаючи виклики сьогодення, українське суспільство прагне модернізації на інноваційній основі, аби набути результатів, характерних для глобального світового поступу. Запорукою розвитку суспільства була, є і буде освіта. Головним рушієм цього процесу є компетентні і кваліфіковані, конструктивні і конкурентоспроможні, компромісні і принципові учителі.

З метою забезпечення необхідних умов для послідовного реформування освітньої галузі – модернізації змісту освіти, навчально-методичного забезпечення, методів навчання на засадах компетентнісного підходу зібралися 22 серпня 2019 року на заняття Серпневої методичної студії методисти з математики, фізики та інформатики районних(міських) методичних кабінетів, ОТГ області.

З вітальним словом до учасників методичної студії звернувся Шайнюк Ю.Ч., заступник директора ТОКІППО, який відзначив високі показники результатів ЗНО школярів Тернопільщини у 2019 році і висловив упевненість високих досягнень учнів і  їх наставників у новому навчальному році. Юрій Чеславович побажав учасникам методичної студії  плідної праці, успіхів і перемог.

У науково-методичному модулі було розглянуто проблему «Наскрізні змістові лінії при вивченні навчальних предметів як засіб реалізації компетентнісної освіти», яку розкрили Горда Г.А., методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО, Гайда В.Я. та Пришляк І.М., методисти відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО.

Під час проведення панельної дискусії «Сучасні освітні тренди при вивченні математики, фізики та інформатики» було обговорено проблеми:

  • Реалізація компетентнісної стратегії освітнього процесу з математики засобами сучасних технологій навчання (Іванюк Т.Г., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО);
  • Методичний супровід забезпечення якості інформативної освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи (Барна О.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ ім. В. Гнатюка, Кривокульський Л.Є., завідувач центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО;
  • Формування самоосвітньої компетентності учнів засобами хмарних технологій (Гайда В.Я.)

Робота серпневої методичної студії продовжувалась у трьох локаціях , які працювали над проблемою «Роль нового освітнього середовища у підвищенні якості освіти в контексті Нової української школи» з кожного предмета окремо.

Методисти ознайомились із продуктивними технологіями навчання на уроках математики, які представила Соловей О.М., учитель математики Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. №16 імені Володимира Левицького. Під час проведення локації методистів математики відбулась жвава дискусія та обговорення важливих питань організації освітнього процесу з математики у розрізі вимог компетентнісного навчання.

У локації «Інформатика» увагу методистів було привернуто до викладання інформатики у початкових класах Нової української школи . Також ознайомлено учасників із навчально-методичним забезпеченням курсу інформатики у старшій школі.

Питання  використання можливостей сучасних хмарних середовищ при моделюванні фізичних явищ розкрито учасникам локації «Фізика». Завідувач кафедри фізики та методики її навчання ТНПУ ім. В.Гнатюка, кандидат технічних наук Мохун С.В. презентував колегам шляхи реалізації практичної складової курсу астрономії відповідно до вимог діючої програми.

У результаті обговорення виступів, а також дискусій учасники зібрання виробили спільні рішення та рекомендації, які матимуть практичну цінність  для реалізації завдань компетентнісного навчання предметів фізико-математичного циклу та інформатики.

Учасники серпневої методичної студії висловили упевненість, що учителі області сьогодні, як ніколи раніше, налаштовані на оновлення: вчити учнів здобувати міцні знання, без яких неможливо бути компетентним, розвиватися, будувати кар’єру, досягати особистісного зростання; виховувати у дитині сильну та самодостатню особистість – розвинену духовно і налаштовану патріотично, яка сповідуватиме європейські цінності і ставитиме собі за мету розбудовувати рідну країну.

Вітаємо усіх освітян Тернопілля з початком нового навчального року!

Миру Україні, міцного здоров’я та благополуччя кожному з нас!