Обласний семінар-практикум «Школа здоров’я: досвід та перспективи впровадження здоров’язбережувальних технологій»

З метою ознайомлення учасників з новими формами роботи із запровадження здоров’язбережувальних технологій в умовах сучасних освітніх змін Нової української школи налагодити співпрацю між школами сприяння здоров`ю у Тернопільській області, був проведений обласний семінар-практикум «Школа здоров’я: досвід та перспективи впровадження здоров’язбережувальних технологій». Захід відбувся 25 вересня у ЗОШ I-III ст. с. Гадинківці, на базі Лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО. До участі були запрошені директори освітніх закладів, що реалізовують програму «Школи сприяння здоров’ю». Олександр Миколайович Петровський, директор Тернопільського ОКІППО, кандидат історичних наук, доцент, та Ігор Михайлович Вітенко, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського ОКІППО, кандидат географічних наук,  наголосили про актуальність проблеми збереження і зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу. За їх словами проблема ускладнюється тим, що, з огляду на офіційні дані, спостерігається погіршення стану здоров’я дітей за час їх пе­ребування в школі: під час вступу до школи деякі проблеми зі здоров’ям мають 20% дітей, а вже залишаючи її – 80-85% (Інформа­ційний збірник Міністерства освіти України, № 21, 1996, с. 2; № 23, 1996, с. 9). У дітей шкільного віку значно збільшилися нервово-психічні розлади, захворювання шлунково-кишкового тракту, опорно-рухової системи.

Особливості запровадження здоров’язбережувальних технологій в умовах сучасних освітніх змін Нової української школи розкрив Володимир Максимович Черняк, в. о. завідувача кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, доктор біологічних наук, професор. Своїм досвідом реалізації програми «Школи сприяння здоров’ю» поділилися директори шкіл: Степан Юрійович Василишин, директор ЗОШ I-IIIст. с. Гадинківці Копиченнецької міської ради, Олександра Дмитрівна Войчишин, директор Заліщицької державної гімназії м. Заліщики, Степан Миколайович Гриньків, директор Нагірянської ЗОШ I-II ст. Чортківського району, а також вчитель історії, основ здоров’я Заліщицької державної гімназії, переможець «Учитель року – 2019» у номінації «Основи здоров’я» Василь Григорович Дяків.

Цікавим освітнім експериментом, що спрямований на реалізацію гармонійного інтелектуального і фізичного розвитку школярів є дослідно-експериментальна робота «Навчання в русі», яку презентували методист лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО Людмила Андріївна Кучер. Практичну частину цього експерименту представила Надія Іванівна Євдокімова, заступник директора з НВР Підлісецької ЗОШ I-II ст. Кременецької районної ради.

Своїм досвідом роботи у реалізації програми «Школи сприяння здоров`ю» поділились і вчителі ЗОШ I-III ст. с. Гадинківці Галина Мирославівна Пачківська, Олександра Михайлівна Дячок, Ганна Іванівна Перун.

Питання збереження здоров`я в школярів ненове. Одною з перших таких шкіл у Європі є Вальдорфська школа заснована Рудольфом Штайнером у 1919 році у місті Штутгарті в Німеччині. Замовником цієї школи став власник сигаретної фабрики для дітей своїх робітників. З елементами вальдорфської педагогіки в освітньому середовищі в ЗЗСО ознайомила присутніх в. о. завідуючої лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО Діана Степанівна Яценко.

Освітній захід соєю участю підтримали Михайло Йосипович Мацієвський – директор ТОВ Житлово-будівельного комплексу «Митець», голова Коцюбинської об`єднаної територіальної громади Іван Павлович Воробей та начальник відділу освіти і культури, молоді і спорту Копичинецької міської ради Люба Василівна Білик.

Діти – майбутнє кожної держави, перспективи її економічного, соціального та духовного здоров`я. У школі діти проводять 70% свого часу. Тому школа повинна стати «школою здорового стилю», основним гаслом якої повинно стати «Навчаючи не відбирай здоров`я» і таким закладом може стати інноваційний освітній експеримент регіонального рівня «ЕКО-школа», підсумував на завершення заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського ОКІППО  Ігор Михайлович Вітенко.

Резолюція обласного семінару – практикуму «Школа здоров’я: досвід та перспективи впровадження здоров’язбережувальних технологій»