Засідання круглого столу на тему «Освітні оцінювання: сьогодення та перспективи»

Якщо не вимірювати результати,
неможливо відрізнити успіх від поразки.
Д. Осборн

28 жовтня 2019 року в Тернопільському ОКІППО відбулося засідання круглого столу на тему «Освітні оцінювання: сьогодення та перспективи» за участі керівників методичних установ області.

Заступник директора з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання ТОКІППО Шайнюк Ю.Ч., розпочинаючи захід, наголосив на важливості створення повноцінної системи освітніх оцінювань на ключових етапах здобуття загальної середньої освіти, як  інтегральної складової Нової української школи.

Когут О.І., заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій наголосила на ролі ТОКІППО в організаційно-методичному  супроводі освітніх оцінювань.

Шайнюк Ю.Ч. та працівники центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності ознайомили присутніх із Стратегією розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року. Зокрема, Юрій Чеславович представив модель оцінювання результатів навчання здобувачів освіти на етапах здобуття ними початкової, базової середньої та  профільної середньої освіти.

Онищук Л.З., методист, в.о. завідувача центру наголосила на важливості створення єдиної бази даних освітніх оцінювань для накопичення об’єктивної інформації про освітній процес та здобувачів освіти.

Олійник О.Й., методист центру представила модель системи моніторингових досліджень якості освіти на її ключових етапах.

Проблеми психологічного супроводу організації та проведення освітніх оцінювань в ЗЗСО проаналізував Кавецький В.Є., в. о. завідувача кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти.

Про розвиток і вдосконалення системи ЗНО як одного із способів вимірювання мовно-літературної та математичної освіти говорили методисти відділу навчальних дисциплін та професійного розвитку педагогів Кондирєва М.М. та Іванюк Т.Г.

На важливості підготовки учителів до формувального оцінювання учнів у Новій українській школі наголосила методист відділу дошкільної, початкової  освіти Іваночко О.В.

Працюючи в локаціях, працівники інституту презентували розроблені методичні заходи з питань освітніх вимірювань.

Учасники круглого столу загострили увагу на важливості навчання вчителів з питань теорії й практики стандартизованих оцінювань, підготовки до стандартизованого застосування схем оцінювання усних і письмових завдань ДПА та здійснення методичного супроводу процесу введення даних ЗЗСО до електронної бази даних.

Присутні висловили думку, що надійне та ефективне оцінювання прогресу учнів є критично важливим для виявлення успішності як окремих учнів, так і системи загальної середньої освіти загалом та має стати джерелом покращення якості освіти й освітньої діяльності ЗЗСО.