Про заняття школи професійного становлення молодого учителя математики «Формування критичного мислення на уроках математики як засіб підвищення рівня математичних знань»

Фундаментальна мета сучасної освіти полягає
не в наданні учням інформації, а в тому,
щоб розвивати в них критичне мислення.
Джон Дьюї

28 листопада цього року в Тернопільській ЗОШ І-ІІІ ст. №28 для молодих учителів математики області проведено заняття школи професійного становлення на тему: «Формування критичного мислення на уроках математики як засіб підвищення рівня математичних знань». Метою заходу є допомога молодим фахівцям у їхньому професійному становленні, ознайомлення із сучасними методами і технологіями навчання, перспективним педагогічним досвідом і, на цій основі, виробленню власного педагогічного стилю роботи.

Про впровадження сучасних технологій навчання та різноманітних освітніх проектів в практику роботи школи, створення нового освітнього середовища розповіла Вавринів Л.А., директор ТЗОШ І-ІІІ ст. №28. Вона наголосила, що сучасність вимагає креативних, творчих випускників із критичним мисленням і вмінням аргументувати свою точку зору. Екскурсію закладом освіти провела заступник директора школи Яциковська Н.Д.

Особливості організації навчального процесу з математики за технологією розвитку критичного мислення висвітлила Іванюк Т. Г., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО.

Учасники заходу відвідали урок математики в 5 класі на тему: «Об’єм прямокутного паралелепіпеда» (вчитель Гладій Т. К.), який проходив у практичній майстерні математики. Урок побудовано таким чином, аби учням були надані можливості самостійно міркувати, зіставляти різні точки зору, різні позиції, формулювати й аргументувати власну позицію, спираючись на знання фактів, на власні спостереження, досвід. Учні обчислювали об’єм практично, використовуючи моделі на одиничні кубики, вчилися розв’язувати задачі дослідницьким методом, на кінець прийшли до встановлення формули об’єму, яку зручно використовувати при обчисленнях. Вчителем на уроці було створено такі умови, які здатні спонукати і стимулювати учнів до розвитку критичного мислення.

На уроці інформатики на тему: «Типи даних: числові, грошові, відсоткові» (вчитель Слободян О.Г.) семикласники вчилися подавати різні типи даних у таблицях Exel. Кабінет інформатики, де проходило заняття, обладнаний сучасним інтерактивним обладнанням, комп’ютерною технікою, тож учні мали змогу працювати індивідуально за комп’ютерами, а вчитель – перевіряти сформовані компетентності, обговорювати результати у групах, розв’язувати творчі завдання.

На завершення заняття відбулося засідання круглого столу «Як планувати урок математики за технологією розвитку критичного мислення», обговорення відвіданих уроків, обмін досвідом роботи вчителів математики даного закладу та молодих педагогів області, проведено анкетування та визначення проблем, над вирішенням яких буде продовжено роботу у 2020 році. (Пришляк І.М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО).