Реалізація екологічної компетентності в курсі географії основної та старшої школи. З досвіду роботи методичних установ та педагогічних колективів закладів освіти Бучацького району

Основне завдання сучасної школи полягає у ретельному доборі навчального матеріалу за принципом життєвої доцільності й функціональності, в активізації ролі самостійного навчання.

Для успішної реальної діяльності особистості сьогодні недостатньо знань і умінь, необхідні ще віра в себе, у свої сили, здатність ухвалювати рішення, жити й працювати в колективі й зосереджувати свої зусилля на конкретних завданнях, виявляти проблему, вести самостійний чи спільний пошук способів її розв’язання, брати на себе відповідальність за результати дій і вчинків.

Визначальну роль у цьому відіграє компетентнісний потенціал навчальних предметів у цілому та географії зокрема. Виклики сьогодення вимагають особливого відношення до формування екологічної грамотності та свідомого ставлення до здоров’я.

05 грудня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний семінар методистів географії районних (міських) методичних кабінетів, ОТГ на тему Реалізація екологічної компетентності в курсі географії основної та старшої школи. З досвіду роботи методичних установ та педагогічних колективів закладів освіти Бучацького району.

Про інноваційні засади організації методичного простору педагогів Бучацького району в умовах запровадження Нової української школи розповів завідувач Бучацького районного комунального методичного кабінету Ігор Чайківський.

Методист Бучацького РКМК Микола Кафтан зупинився на темі Компетентнісний  підхід до навчання учнів – стратегічний  орієнтир освіти. Він зазначив, що метою загальної середньої освіти є розвиток та соціалізація учня, формування його національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

Цікавим та змістовним був виступ методиста відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Лілії Криховець-Хом’як на тему Трансформація екологічної свідомості в контексті формування особистості.

У практичному модулі досвідом роботи ділилися вчителі Бучацького району: Роман Дем’янчук, вчитель географії Бучацького колегіуму ім. св. Йосафата, з теми Формування екологічної компетентності учнів на основі діяльнісного підходу при вивченні географії»; Наталія Тітаренко, вчитель географії Бучацького ліцею, яка представила проект Від екології душі до чистого довкілля та науково-дослідницьку роботу Екологічні проблеми м. Бучач та заходи щодо їх вирішення; Демків Ганна, вчитель географії Жизномирської ЗОШ І-ІІІ ст., з теми Формування екологічної компетентності учнів в процесі вивчення географії своєї місцевості.

Тамара Остапа, вчитель географії Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, продемонструвала використання елементів ігрових технологій при формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти під час вивчення географії та залучила учасників семінару до активної діяльності.

Педагоги Бучаччини фахово та креативно продемонстрували свою майстерність на семінарі, чим викликали позитивні відгуки присутніх колег.