Презентаційний меседж «Навчання математики: змістовно, цікаво, доступно»

Своєрідний пошук нових можливостей, володіння мистецтвом та інструментами ефективного викладання математики, створення  цікавих та нестандартних завдань, вправ, що сприяють розвитку пізнавальної активності школярів, мотивують до вивчення нового продемонстрували у ході проведення презентаційного меседжу, який відбувся 10 січня 2020 року,  учасники творчої лабораторії учителів математики області, що діє на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти.

Відкрив захід заступник директора ТОКІППО, кандидат географічних наук Вітенко Ігор Михайлович. У вітальному слові Ігор Михайлович констатував важливість математичної освіти для становлення особистості, успішного майбутнього країни та її стабільного економічного розвитку. Також Ігор Михайлович відзначив глибоку мотивацію та налаштування учителів до осучаснення та оновлення знань, вмінь, інструментів, адже результат навчання значною мірою залежить від майстерності педагога, від конкретних та ефективних методик, які використовуються у щоденній практиці.

З результатами навчальних досягнень українських школярів з математичної грамотності у міжнародному моніторинговому дослідженні PISA-2018 ознайомила присутніх методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Пришляк Ірина Михайлівна.  Методист звернула увагу учителів на оприлюднені статистичні дані та зауважила на недостатній рівень сформованості умінь у 15-річних школярів застосовувати математику для  вирішення різноманітних життєвих проблем, які передбачають використання можливостей предмету. Ірина Михайлівна  проаналізувала завдання, які пропонувались школярам та дала вичерпні коментарі, щодо типових помилок, яких припустились учні у ході розв’язання.

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників із сучасними освітніми трендами у навчанні математики в контексті вимог Нової української школи та  привернула увагу до методичних підходів організації освітнього середовища на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного навчання.

У практичній частині презентаційного меседжу учителі математики області працювали у п’яти  локаціях. Зокрема, у локації «π – знання» учителі ознайомились із  сучасними методами та способами організації освітнього середовища для  математично здібних школярів, програмою підготовки до олімпіад. Свій досвід презентували учасники  табору учителів математики «Контора Пі»: Кулешко Віталій Іванович, учитель математики ТНВК «Школа-Ліцей ім. Назарія Яремчука»та Оберлейтнер Ольга Ярославівна, учитель математики ТСШ № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов, а також Фірман Дмитро, учасник табору для школярів, переможець IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, учень 11 класу Тернопільської школи-колегіум імені Йосифа Сліпого.

У ІІ локації «Запитання як інструмент навчання математики» учителі  опрацювали техніки постановки закритих та відкритих запитань та оволоділи окремими прийомами та методами аргументації. З методами  постановки запитань як практичного інструментарію з розвитку критичного мислення та уміння розв’язувати проблеми ознайомила учителів Іванюк Тетяна Георгіївна.

Як використати гейміфікацію для зацікавлення та мотивації до навчання математики поділились з учасниками меседжу у локації ІІІ « У країні див: Про границі функції, семантику, кільця, системи числення і не тільки…».  Майстер-клас «Математика з аркушем паперу» та «Можливості ІКТ для вивчення математики» провели: Дудар Галина Михайлівна, учитель Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 та Штокало Марія Леонідівназаступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов.

У четвертій локації учителі математики ознайомились із формами та методами роботи з формування національно-патріотичних якостей особистості школяра в контексті інтегративного навчання математики. Роботу даної локації забезпечили учителі математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов Дворак Галина Григорівна та Солодченко Ліана Іванівна.

Мета п’ятої локації полягала в ознайомленні учасників із новими формами проведення занять з математики, зокрема, учителів залучили до  участі в математичний квест. Разом з учителями складали та розгадували, ходили та шукали і розв’язували завдання модератори-коучі  локації: Малиш Ольга Омелянівна, методист  Теребовлянського районного методичного кабінету, Остапчук Лідія Миколаївна, учитель Волинського ліцею імені Нестора Літописця та Соловей Оксана Михайлівна, методист Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу.

Об’єднала учасників у групи та забезпечила їх скоординовану роботу Гілазеєва Людмила Фаатівна, учитель Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. Тернопільського району.

Захід завершився «круглим столом», у ході якого проведено зворотній зв’язок, обговорено напрями подальшої співпраці з питань упровадження сучасних методів та форм  у навчальний процес з математики та вироблено ряд рекомендацій.