2020-2021 навчальний рік оголошено Роком математики в Україні

Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» разом з освітньою платформою GIOS в межах реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти 30 січня 2020 року проведено Всеукраїнський семінар за темою «Впровадження змішаного навчання математики в українських школах – виклики та можливості. Практичні кейси з досвіду вчителів математики та їх учнів». Захід відбувся на базі технологічного ліцею «Ліко  Школа» (м. Київ). Учасники Всеукраїнського форуму математиків мали нагоду отримати змістовну інформацію від спікерів заходу, а також побувати на дискусійній панелі «2020-2021  рік математики в Україні» за участі міністерки освіти і науки України Ганни Новосад. Саме у день проведення заходу президент  України  підписав указ «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні», про що повідомила учасників очільниця  освіти. Ганна Новосад привернула увагу присутніх до проблем шкільної математичної освіти  та  окреслила ряд першочергових завдань. Указом президента доручено  Кабінету Міністрів України розробити та затвердити план заходів Року математичної освіти в Україні, який обов’язково має передбачити:

  • впровадження у навчання сучасних практико-орієнтованих засад, у тому числі з використанням ресурсів PISA, підвищення якості навчально-методичного забезпечення вивчення математики, зокрема підручників та навчальних посібників з математики;
  • розроблення електронних навчальних ресурсів, спрямованих на розвиток математичної компетентності учнів, застосування математичних інструментів для розв’язання ігрових та стратегічних задач різного рівня складності;
  • створення умов для забезпечення сучасного рівня викладання математичних дисциплін, зокрема із застосуванням ефективних технологій формування та розвитку математичної компетентності учнів з урахуванням кращих вітчизняних та міжнародних практик, вивчення та впровадження досвіду держав, які демонструють високі показники з математичної компетентності за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA;
  • створення умов для підвищення мотивації здобувачів освіти з успішного оволодіння математичними знаннями і навичками, їх застосування у соціальній, економічній, технологічній, науковій та інших сферах суспільного життя;
  • створення у закладах загальної середньої освіти умов для вивчення математики за індивідуальною програмою для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні предмета;
  • забезпечення належної організації запровадження з 2021 року обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання з математики;
  • проведення конкурсів, олімпіад та інших змагань з математики, спрямованих на розв’язання математичних задач із пошуком нестандартних підходів;
  • розширення можливостей для розвитку математичної компетентності учнів, зокрема через мережу математичних гуртків у закладах загальної середньої освіти, закладах позашкільної освіти, проведення літніх математичних шкіл для учнів та вчителів;
  • сприяння створенню освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек.

У виступах спікерів заходу, зокрема доктора фізико-математичних наук, професора кафедри обчислювальної математики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Заслуженого працівника освіти України Богдана Рубльова увагу було привернуто до головних завдань та чинників, які, на думку доповідача, сприятимуть підвищенню якості шкільної математичної освіти. «До математики не можна бути байдужим, її можна або обожнювати, або ненавидіти,- зауважив український математик. Тому першочергове завдання для учителя – навчати так, щоб учні закохались у математику».

Учасники конференції отримали вичерпну інформацію про можливість використання інтерактивної платформи GIOS для організації змішаного навчання математики. Дане питання висвітлила кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних України, вчитель ліцею «Престиж» м. Києва та методист онлайн-платформи GIOS Дарина Васильєва.

Про можливості навчання учителів у математичному таборі від «Контори Пі» повідомив присутніх викладач математики Українського фізико-математичного ліцею КНУ імені Т.Шевченка, доктор фізико-математичних наук Номіровський Дмитро.

Про те, як  проєктувати STEM – лабораторію  розповів Антон Дзюба, керівник «Фонду освітніх ініціатив». Спікер зауважив про можливість безкоштовної участі для учнів та учителів у змаганнях з моделювання розумних пристроїв STEM House.  STEAM-House  — це захід, покликаний сприяти розвитку технологічної компетентності, дослідницьких та творчих навичок учнів, навичок проєктної діяльності, розвитку інтелектуального потенціалу України.

Учасникам було представлено практичний досвід роботи учителів освітніх закладів м. Києва із впровадження змішаного навчання математики.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти