Інноваційна дослідно-експериментальна освітня діяльність – ЕКО- школа: креативно і практично

Одним із компонентів модернізації освітньої галузі є дослідно-експериментальна робота. На сьогоднішній день загально визнано, що єдино правильним і ефективним шляхом перевірки результативності запровадження інновацій у системі освіти є експеримент, тобто експериментальна робота – це невід’ємна складова інноваційної діяльності.

06 березня 2020 року працівниками лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО проведено обласний семінар-практикум для учасників інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» на тему «Інноваційна дослідно-експериментальна освітня діяльність – ЕКО-школа: креативно і практично».

До участі були запрошені директор ТОКІППО, О. М. Петровський, і заступник директора з навчально-методичної роботи та міжнародного співробітництва, І. М. Вітенко, які ознайомили керівників закладів освіти з особливостями організації освітнього процесу в умовах реалізації Концепції Нової української школи. Дослідно-експериментальна робота у навчальному закладі – це пошук найбільш ефективної педагогічної системи через дослідницьку роботу, розробку програм експериментів та їх реалізацію, включаючи і процес удосконалення під час упровадження у загальну педагогічну практику на основі отриманих результатів дослідження – переконаний Ігор Михайлович. Необхідність і важливість проведення дослідно-експериментальної роботи для отримання нових педагогічних знань та досвіду, набуття учнями життєво важливих компетентностей і зростання професіоналізму вчителя-дослідника на прикладі створення та функціонування шкільних дендраріїв і парків розкрив доктор біологічних наук, професор, В. М. Черняк.

Методист,  в. о. завідувача лабораторією, Д. С. Яценко ознайомила учасників семінару-практикуму з основними аспектами реалізації Програми інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» у закладах освіти Тернопільської області. Предметом особливої уваги експериментальної роботи є організація і проведення педагогічного експерименту, який характеризується науково-обґрунтованим підходом, достатньою тривалістю, коректною діагностикою та ретельним моніторингом. Саме в цьому й полягає функціонування творчої групи вважають працівники лабораторії. Тому Л. А. Кучер, методист лабораторії,  розкрила керівникам освітніх закладів основні аспекти формування творчої лабораторії для роботи за темою інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа».

Директор Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Гадинківці Копичинецької міської ради, С. Ю. Василишин, директор НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – ДНЗ с. Великі Гаї» Великогаївської сільської ради, О. М. Кость, і директор опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. Почаївської міської ради, Г. І. Гичка, поділилися з присутніми досвідом та особливостями організації роботи щодо реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» у закладах освіти Тернопільської області.

Формування практичних умінь і навичок в учасників освітнього процесу шляхом   дослідно-експериментальної діяльності під час вивчення еколого-природничих дисциплін на прикладі створення лепбуків та проведення хімічних досліджень емпіричного спрямування розкрила Н. З. Піскор, вчитель хімії і основ здоров’я НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – ДНЗ с. Великі Гаї». З особливостями організації терапії здоров’я як одного із компонентів реалізації інноваційного освітнього експерименту «ЕКО-школа» у ЗОШ I-III ст. с. Гадинківці Копичинецької міської ради ознайомили вчитель біології та хімії, З. Д. Балик, та вчитель основ здоров’я, Г. І. Перун. А також провели майстер-класи щодо формування основи знань про вплив їжі на здоров’я людини та корисні продукти, з метою розвитку навичок культури і гігієни раціонального харчування та виховання свідомого ставлення до правильного вибору продуктів й прагнення бути здоровим.

Методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО, Л. Є. Мудрик, розкрила духовні аспекти реалізації змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» у ЗЗСО через призму екології душі, яка визначає інтелектуальну, соціальну, екологічну, а також економічну й технологічну, та навіть політичну спрямованість життя суспільства, його безпеку і стабільність.

Працівники лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування щиро вдячні за активну взаємодію, актуальне й змістовне інформування, плідну співпрацю, креативний і практичний підхід, діяльнісну позицію та творчу, високо інтелектуальну, емоційно забарвлену атмосферу всім учасникам семінару-практикуму.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти