ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ СВЯТКУЄ 80 РОКІВ!

Оця реальна мить вже завтра буде спомином,

а післязавтра — казкою казок.

А через півжиття, коли ти вже здорожений,

ця нереальна мить — як сон серед садів!

Л. Костенко

 

Цього року Тернопільському ОКІППО виповнюється 80 років!!!

Незважаючи на непередбачувану ситуацію, яка виникла у всьому світі, життя продовжується. Згідно нових вимог живе та змінює форму своєї роботи і наш інститут. Реалії нашого часу – це дистанційне навчання та доступ до освіти через мережу Інтернет: участь в онлайн-конференціях, перегляд онлайн-вебінарів, уроків тощо. Нова вимога − життя та освіта у смартфоні!

Мимовільно виникає запитання, чи був готовий Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти до дистанційного навчання та інноватики? Відповідь − так! Результатом титанічної праці команди професіоналів ТОКІППО є нагорода – Золота медаль «Інноватика в сучасній освіті», яку отримав наш заклад за вагомі досягнення в освітній сфері на Одинадцятій міжнародній  виставці «Інноватика в сучасній освіті» та Десятій міжнародній виставці освіти за кордоном «WorldEdu». Варто зазначити, що ТОКІППО вже третій рік поспіль популяризує освіту Тернопільщини на цьому заході.

А що ж було колись? Як зазначено в історичних джерелах та архівних документах Тернопільський Інститут Удосконалення Вчителів створений у квітні 1940 року «з метою покращення методичного керівництва в роботі Райпедкабінетів і шкіл Тарнопольської області та удосконалення вчителів, підвищення їх ділової кваліфікації, покращення методичного керівництва роботою вчительських семінарів і мережі педагогічних курсів». Впродовж років змінювався методичний, керівний склад, програми і вимоги до навчальної, виховної програми, та незмінними лишалися і залишаються педагоги. Вони і були є тим стержнем високої місії й мети: творення майбутнього. В. О.Сухомлинський писав:«Учитель готується до хорошого уроку все життя… Така духовна і філософська основа нашої професії та технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла, ні на хвилю не відходячи від променів вічно сяючого сонця знань людської мудрості». Саме до цього «хорошого уроку» допомагаємо підготуватися спільно з великою освітянською Тернопільською родиною і ми, працівники ТОКІППО.

Інститут післядипломної освіти створений на запит соціуму. Варто зазначити, що саме запити суспільства є тим замовником змін. Після Другої світової війни масова безграмотність і мала кількість вчителів, стала поштовхом для створення літніх вчительських курсів. Новоспечені вчителі мали нести світло знань і підвищувати рівень освіченості населення. Ще швидше до інститутів передувало утворення народної школи, а саме після технічної революції і появи технічних засобів навчання, виникла потреба у працівниках, які могли читати і мали елементарні знання з математики чи технічних дисциплін…

А що ж сьогодні? Які потреби сучасної освіти та науки?

Традиційна формула освітнього процесу вже не спрацьовує повною мірою. Інформаційне суспільство вимагає від людини набуття здатності та вмінь самостійно здобувати і нестандартно використовувати знання, опановувати інформаційні технології їх пошуку, осмислення, поглиблення та застосування, які стають органічною потребою кожної людини. Щоб поглибити знання у сфері інформаційних технологій, навчитися застосовувати їх у процесі викладання різних навчальних дисциплін, сьогодні освітяни Тернопільщини беруть участь у науково-методичних заходах, які організовані  працівниками ТОКІППО за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій!

Слухачі курсів підвищення кваліфікації мають змогу дізнаватися про новини освіти на блогах праціників інституту, сторінці Фейсбук чи сайті закладу, публікуватися на сторінках віртуальних методичних кабінетів ТОКІППО, задавати питання та отримувати на них відповідь в онлайн-режимі.

Одним із компонентів модернізації освітньої галузі є дослідно-експериментальна робота– це невід’ємна складова інноваційної діяльності. Дослідно-експериментальна робота у навчальному закладі – це пошук найбільш ефективної педагогічної системи через дослідницьку роботу, розробку програм експериментів та їх реалізацію, включаючи і процес удосконалення під час упровадження у загальну педагогічну практику на основі отриманих результатів дослідження. Яскравим прикладом успішної педагогічної праці є впровадження обласної програми впровадження Української Хартії вільної людини 2017 – 2020 роки.

Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти сьогодні є першопрохідцем нововведень та реформ на освітянській ниві!Науково-педагогічні працівники інституту переконують своїм прикладом, що педагоги мають бути активними та наполегливими, вміти використовувати кожен момент у житті для того, аби набути досвіду та передати його іншим.

80 років − це титанічна праця, великий досвід, традиційність та інноватика! Це досягнення, завдяки яким інститут став відомим не лише на Тернопільщині, а й у цілому світі.

 

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти