Онлайн-засідання Школи професійної мобільності для практичних психологів ЗПТО на тему «Безпечне освітнє середовище: виклики сьогодення»

24 червня 2020 року відбулося онлайн-засідання Школи професійної мобільності для практичних психологів ЗПТО на тему «Безпечне освітнє середовище: виклики сьогодення», підготовлене та організоване Демидась С. Р., методистом навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи та Жизномірською О. Я., кандидатом психологічних наук, доцентом кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО.

Мета нашого засідання полягала в наступному: проаналізувати основні принципи безпечного освітнього середовища; окреслити домінуючі фактори, що сприяють або перешкоджають психологічній безпеці учнів, педагогів, практичних психологів; сприяти професійному та особистісному самовдосконаленню практичного психолога, соціального педагога; стимулювати впровадження в освітній процес ефективних психолого-педагогічних технік та методичних прийомів щодо психологічного комфорту та позитивної комунікації з усіма учасниками освітнього процесу.

Зокрема Демидась С. Р., методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи, цілісно розкрила питання безпечного освітнього простору як ресурсу збереження психологічного здоров’я.

Жизномірська О. Я., кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти акцентувала увагу на психологічних способах формування безпечного освітнього середовища для сучасної молоді, факторах комфорту та дискомфорту.

Практичний психолог Заліщицького вищого професійного училища Війтик Н. М. та соціальний педагог цього ж закладу Курик О. Я. охоче поділилися досвідом своєї  роботи у співпраці з педагогічним активом, учнівською спільнотою та батьківським колективом (тренінги, практикуми, міні-квести тощо).

Гузик Н. А., практичний психолог Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола, окреслила основні завдання та принципи співпраці з учасниками освітнього процесущодо безпечної поведінки особистості, формування навичок уникнення потенційних ризиків та небезпек, а також навичок подолання труднощів у власному житті кожного.

Данилюк О. О, практичний психолог Теребовлянського вищого училища культури, продемонструвала презентацію «Безпечне освітнє середовище: триєдиний спектр взаємодії», а також спонукала усіх учасників цього заходу до розмірковувань про власне професійне  «Я» у своєму навчальному закладі.

Учасники обмінювалися досвідом, практичними вміннями, навичками, позитивними емоціями, враженнями щодо вирішення складних психолого-педагогічних питань, які трапляються на життєвому шляху, а також висловлювали щирі слова вдячності, бажали натхнення, оптимізму та творчих здобутків у роботі, водночас окреслювали свої міркування щодо подальшої співпраці та ефективногоспілкування у різних її форматах.

Наприкінці заняття спільно з учасниками були вироблені методичні рекомендації щодо психологічної безпеки в закладі, особистісних прагнень учителів, майстрів виробничої справи, вихователів, учнів, батьків до цілеспрямованого освоєння навичок для подолання та передбачення викликів, загроз, небезпек, а також власних життєвих труднощів та негараздів.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти