Серпнева методична студія «Математична освіта як індикатор готовності суспільства до змін. Проблеми, пріоритетні напрями та стратегічні плани розвитку математичної освіти в закладах загальної середньої освіти області»

Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 25 серпня 2020 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet проведено онлайн-секцію для методичних працівників РМК/ММК, ОТГ, які відповідають за стан викладання математики, у рамках Серпневих науково-методичних студій на тему «Математична освіта як індикатор готовності суспільства до змін. Проблеми, пріоритетні напрями та стратегічні плани розвитку математичної освіти в закладах загальної середньої освіти області» (до Року математичної освіти).

Відкрила захід заступник директора ТОКІППО, доцент, кандидат філологічних наук Когут Ольга Іванівна. Ольга Іванівна побажала учасникам плідної праці та привернула увагу учителів до тенденцій та викликів сучасної системи освіти, відзначила важливість математичних знань, які, перш за все, є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур, що складають основу дисциплін, які вивчаються у школі та запевнила учасників заходу, що  інститут надалі сприятиме та своєчасно реагуватиме на запити і пропозиції освітян, надаватиме необхідну допомогу в науково-методичному забезпеченні викладання математики в закладах загальної середньої освіти області.

Заступник директора ТОКІППО Шайнюк Юрій Чеславович привітав учасників заходу та відмітив глибоку мотивацію і налаштування учителів математики області до осучаснення та оновлення знань, вмінь, інструментів навчання. Юрій Чеславович охарактеризував ключові моменти ЗНО-2020 з математики. Доповідач надав вичерпну статистичну інформацію про результати ДПА/ЗНО з математики випускників закладів освіти області, відзначив досягнення школярів та вказав на проблеми, які виникли під час складання ДПА/ЗНО та в ході перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників тестування. Юрій Чеславович розповів у деталях про новації ЗНО-2021 та порекомендував ефективні інструменти для забезпечення якісної підготовки до складання ДПА у форматі ЗНО.

Одним із напрямів інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM, завдяки якій учні розвивають логічне мислення, наукову та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. Із шляхами упровадження елементів STEM-освіти в навчальний процес з математики та з метою формування ключових компетентностей школярів ознайомила учасників заходу доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, кандидат педагогічних наук Олексюк Олеся Романівна.  Науковець зазначила підходи до оволодіння STEM методикою, у центрі уваги якої знаходиться практичне завдання або проблема, зауважила на впровадженні міжпредметної інтеграції на основі інформаційних технологій та важливості формування інноваційного стилю мислення.

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Пришляк Ірина Михайлівна ознайомила учасників із  науково – методичним супроводом забезпечення якості математичної освіти Тернопільщини в умовах сьогодення. Ірина Михайлівна надала методичні рекомендації щодо організації навчального процесу з математики в 2020/2021 році в школах області, зупинилась на організації коригуючого навчання, запланованого на початок року з метою організації повторення  та узагальнення матеріалу, що вивчався дистанційно.

На особливостях  організації викладання математики в закладах загальної середньої освіти  області в 2020/2021 навчальному році зупинилась методист методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна. Методист привернула увагу до пріоритетних завдань, окреслених Роком математичної освіти та представила  ефективні методичні підходи організації освітнього середовища на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного навчання із використанням сучасних,  прогресивних  інноваційних методик.

Захід завершився «круглим столом», у ході якого проведено зворотний зв’язок, обговорено напрями співпраці з питань реалізації пріоритетних завдань державної політики з розвитку шкільної математичної освіти області та виконання заходів в рамках проведення Року математики,  вироблено ряд рекомендацій.

Організаційно-технічний супровід проведення заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Мочук Оксана Богданівна.

Матеріали онлайн-секції «Математика» серпневої науково-методичної студії «Ціннісні пріоритети особистості, суспільства, держави, регіону в умовах цифровізації освіти та створення відкритого освітнього простору Нової української школи: науково-методичний супровід розвитку освіти Тернопільщини в 2020/2021 н.р.» розміщено у віртуальному кабінеті «Педагогічна майстерня математики» http://ivanukmath.blogspot.com/.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти