Обласна методична студія «Формування ціннісних життєвих навичок дітей та учнівської молоді у Новій українській школі»

Зміни, що відбуваються в суспільстві, спонукають нас до розуміння надважливості цінностей громадянської освіти. Усе більше звертаємося до понять, що лежать в основі побудови навчання на цінностях: відповідальність, рівність, права людини, демократія, повага до різноманіття, повага до людської гідності. Усе глибше обговорюємо їх практичне значення й користь, приходимо до спільного розуміння їхньої сутності, усвідомлюємо, чому вони важливі для кожного громадянина.

Ці та інші актуальні проблеми сьогоднішнього освітнього процесу активно обговорювалися 21 серпня на обласній методичній студії «Формування ціннісних життєвих навичок дітей та учнівської молоді у Новій українській школі», організованій та проведеній центром виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО. Учасниками заходу були методисти, які відповідають за виховну роботу, позашкільну освіту, заступники директорів з виховної роботи, голови методичних об’єднань педагогів-організаторів, класних керівників.

Захід проводився у формі on-line study, модератором якої була Світозара Хома, завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.

Привітав учасників та висвітлив питання «Громадянська освіта в контексті Нової  української школи»  Володимир  Мисик,  кандидат історичних наук, заступник директора з науково-педагогічної та виховної роботи.

У Case1 «Формування ціннісних життєвих навичок дітей та учнівської молоді у виховному середовищі закладу освіти» активно й творчо працювали, переконуючи у тому, що закладені основні орієнтири компетентнісного виховання особистості учня можуть творчо наповнюватись конкретним змістом, з урахуванням особливостей функціонування закладу освіти, вікових та індивідуальних можливостей учнів, інших актуальних соціальних викликів, Світозара Хома, завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти, Лілія Мудрик, методист цього ж центру, Ігор Ковалик, голова ГО «Гуртом».

Спікерами Case2 «Створення безпечного освітнього середовища закладу освіти», який акцентував увагу на необхідності захистити, убезпечити особистість, попередити наслідки впливу на неї несприятливих факторів та чинників, були Оксана Сесик, Зоряна Борисюк та Василь Трофимчук, методисти центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.

Цікавою, конструктивною та змістовною була робота Case3 «Формування національно-культурної ідентичності учнівської молоді у Новій українській  школі», який представляли Світлана Буняк, методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти і Микола Бігус, пластун, громадський діяч, член Головного штабу гри «Джура».

Про особливості інтегрованого курсу «Культура добросусідства» та робочий зошит для дітей і матеріали для батьків і педагогів до програми «Я, моя сім’я і мої сусіди» розповіла Марія Голуб,  методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.

Case 5. «Розвиток творчого потенціалу здобувачів освіти» презентували Світозара Хома,   завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти й Оксана Сидорська, методист цього ж центру. Досвідом роботи у даній галузі люб’язно поділилися Олена Митулинська, заступник директора мСЮТ м. Тернополя та Роман Гребень, член Ради правління Центру науки м. Тернополя.

Під час проведення онлайн-заходу учасники активно спілкувалися у чаті та спільними зусиллями дійшли висновку, що виховання – це цілеспрямована діяльність, яка здійснюється в системі освіти, орієнтована на створення умов для розвитку духовності зростаючої особистості на основі загальнолюдських і національних цінностей, надання допомоги в життєвому самовизначенні, громадянській і професійній компетентності та цілісній самореалізації.

Саме цінності є інтегративним, стрижневим утворенням у ставленні людини до себе та інших, ознаками якого є спрямованість на прояв в учнів власної гідності, поваги до інших та відповідальності за вчинки у своєму житті, готовність здійснювати моральний вибір та керуватися ним у повсякденній діяльності й спілкуванні.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти