Серпнева методична студія ,,Науково – методичне забезпечення якісної освіти шляхом підвищення професійного розвитку педагогічних працівників в сучасних умовах”

В рамках Серпневих методичних студій, які проходили за темою: ,, Ціннісні пріоритети особистості, суспільства, держави, регіону в умовах цифровізації освіти та створення відкритого освітнього простору Нової української школи: науково-методичний супровід розвитку освіти Тернопільщини в 2020/2021 н.р.” 26 серпня 2020 року на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet для керівників методичних установ та працівників місцевих органів управління освітою, відповідальних за організацію методичної роботи проведено методичну студію ,,Науково – методичне забезпечення якісної освіти шляхом підвищення професійного розвитку педагогічних працівників в сучасних умовах”.

Олександр Петровський, директор ТОКІППО, кандидат історичних наук, доцент привітав учасників заходу та звернув увагу на важливості сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, забезпечення їхньої психологічної підтримки та консультування їх із широкого кола питань, пов’язаних з освітнім процесом.

Із висвітленням проблеми ,,Забезпечуємо якість освіти у нових реаліях” виступила Наталія Моравська, начальник управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області, яка зосередила увагу учасників на питанні розбудови системи забезпечення якості освіти як однієї із стратегічних цілей державної освітньої політики в Україні, а також підсумувала результати онлайн-опитування учасників освітнього процесу щодо готовності до початку нового навчального року.

Заступниця директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та  інформаційно-комунікаційних технологій ТОКІППО, кандидат філологічних наук, доцент Ольга Когут у своєму виступі ,,Методичні аспекти у підсумках 2019/2020 навчального року та основних завданнях на 2020/2021 рік: комунікація та мережева взаємодія в нових умовах” проаналізувала діяльність ТОКІППО і методичних служб області за минулий рік та намітила перспективи взаємодії на новий навчальний рік.

Результативність зовнішнього незалежного оцінювання розкрив у темі ,,ЗНО -2020: перші підсумки й результати. Перспективи ЗНО — 2021” Юрій Шайнюк, заступник директора з питань зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти ТОКІППО .

Важливість організації дослідно-експериментальної роботи як засобу фахового зростання, підвищення якості освіти, формування особистостей, здатних творчо застосовувати у практичній діяльності новітні досягнення підкреслив у своєму виступі ,,Дослідно-експериментальна діяльність у навчальних закладах різних рівнів: досвід роботи, проблеми та перспективи” Ігор Вітенко, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва  ТОКІППО, кандидат географічних  наук.

Тему ,,Громадянська освіта в контексті Нової української школи” висвітлив Володимир Мисик, заступник директора з науково-педагогічної та виховної роботи ТОКІППО, кандидат історичних наук. Виступаючи, наголосив на важливості цінностей громадянської освіти, а також зазначив, що в освітніх закладах необхідно створити умови для розвитку духовності зростаючої особистості на основі загальнолюдських і національних цінностей, надання допомоги в життєвому самовизначенні.

Наталія Смук, методист, в.о. завідувача навчального відділу підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів проаналізувала підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів закладів освіти у 2020р. та намітила перспективи на 2021р.

У своєму виступі ,,Профільне навчання як ключовий напрям модернізації системи освіти та професійного самовизначення випускника в умовах розбудови Нової української школи”  Оксана Куриш, методист відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб зосередила увагу на аналізі організації профільного навчання в закладах загальної середньої освіти області та здійсненні методичного супроводу освітнього процесу щодо вирішення завдань профільної освіти.

Найбільш актуальні проблеми інклюзивної освіти у своєму виступі ,,Інклюзивність як пріоритет сучасної освіти”  підняла  Віталія Мушій, в.о. завідувача обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти.

Любов Соболяк, методист, в.о. завідувача відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб звернула увагу учасників заходу на здійснення методичного супроводу документування управлінської діяльності керівників закладів загальної середньої освіти області під час підготовки до початку навчального року.

На завершенні студії відбувся онлайн-круглий стіл ,,Прагнемо, розвиваємося, досягаємо” під час якого, Ігор Чайківський, завідувач районного методичного кабінету Бучацької районної ради; Галина Сакевич, завідувач методичного кабінету відділу освіти Підволочиської селищної ради; Віра Старка, завідувач комунальної установи ,,Підгаєцький районний методичний кабінет Підгаєцької районної ради”; Людмила Бойчук, завідувач методичного кабінету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради; Надія Підгребя, директор комунальної установи ,,Заліщицький районний науково-методичний кабінет” Заліщицької районної ради; Марія Мельник, завідувач комунальної установи ,,Зборівський районний методичний кабінет” Зборівської районної ради порушили проблемні питання щодо створення Центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

 У підсумку можна стверджувати, що кроком у поступі щодо втілення реформи освіти має стати усвідомлення, ставлення, знання, дія, зміна.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти