Про засідання творчої групи «Креолізований текст як один із способів візуалізації навчального матеріалу на уроках української літератури»

17 листопада 2020 року, відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО, було проведено онлайн-засідання творчої групи «Креолізований текст як один із способів візуалізації навчального матеріалу на уроках української літератури» за участі понад 25 консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників з питань професійного розвитку учителів української мови і літератури та творчих учителів-словесників ЗЗСО області.

Мета заходу – узагальнити і систематизувати відомості із сучасної методики навчання української літератури щодо використання креолізованого тексту; з’ясувати функції і види такого тексту як семіотично ускладненого, що поєднує в одному комунікативному просторі коди вербальної і образотворчої систем; окреслити роль таких мультимедіальних  текстів для підвищення  рівня ефективності літературної освіти; розширити обриси методичного середовища, сприятливого для удосконалення професійних компетентностей учителя-словесника.

Для ознайомлення із теоретичним підґрунтям поняття креолізований текст учасники заходу переглянули відеокоментарі Олени Ісаєвої, доктора педагогічних наук, професора НПУ імені М. П. Драгоманова. Далі у рамках роботи заходу було порушено проблеми сучасної методики навчання української літератури щодо використання тексту, який містить візуальний складник (Кондирєва М. М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО), взаємодії вербальних і невербальних образотворчих елементів у навчальному тексті (Радьо Л. Н., заступник директора, учитель української мови і літератури НВК «Великобірківська ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія ім. С. Балея», кандидат філологічних наук), ролі мультимедіальних  текстів для підвищення  рівня ефективності літературної освіти (Коник Н. В., учитель української мови і літератури Збаразької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1). На завершення роботи учасники заходу висловили думки-асоціації щодо доцільності імплементації у методику навчання української літератури  семіотично ускладненого тексту як комунікативної, когерентної, змістової одиниці.

Технічний супровід проведення заходу здійснила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Мочук О. Б.

Інформацію про проведений захід, інформаційні матеріали та методичні рекомендації буде розміщено на блозі «Паланка словесника», а також – покликання, за яким можна переглянути відеозапис засідання творчої групи на ютуб-каналі.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти