Вебінар «Використання методики змішаного навчання з метою зростання ефективності викладання зарубіжної літератури»

16 листопада 2020 року відбувся вебінар «Використання методики змішаного навчання з метою зростання ефективності викладання зарубіжної літератури». Вебінар організовано, щоб підготувати вчителів зарубіжної літератури до використання технології змішаного навчання; дослідити особливості, переваги, недоліки та нейропсихологічні особливості змішаного навчання; ознайомити з методикою проведення змішаного навчання; спонукати працівників освіти створювати свої власні моделі змішаного навчання згідно поданої методики на основі українського та зарубіжного досвіду для зростання ефективності викладання зарубіжної літератури.

Карантинне сьогодення у всьому світі дало поштовх до розвитку методики змішаного навчання у загальноосвітній школі. Якщо раніше вчителі застосовували деякі інноваційні елементи під час проведення уроків зарубіжної літератури, то тепер виникло питання переходу на дистанційне та змішане навчання дітей у період карантину. Для багатьох учителів це важко зробити, бо вони не ознайомлені з досвідом та методикою проведення такого навчання. Тому доповідачі висвітлили теоретичні аспекти та надали практичні рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах освіти.

Магера Тетяна Володимирівна, методист відділу організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності ТОКІППО, проаналізувала вітчизняний та зарубіжний досвід реалізації змішаного навчання. У доповіді було чітко сформульовано різницю між змішаним та дистанційним навчанням, роль змішаного навчання у підвищенні успішності учнів у школах Бразилії, США, Мексики та європейських країн. Було розглянуто основні платформи, на яких здійснюється змішане навчання, та основні моделі такого навчання, які використовуються у практиці навчання у країнах світу та в Україні.

У виступі Герасимчук Галини Ігорівни, методиста відділу організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності ТОКІППО, були розкриті особливості, переваги та недоліки змішаного навчання. Звернуто увагу на труднощі, з якими зустрічаються вчителі та учні під час запровадження нової технології навчання в умовах сьогодення.

Сергуніна Тетяна Олександрівна, методист відділу організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності ТОКІППО, розповіла, за якими моделями можна здійснювати змішане навчання. Були охарактеризовані: 1) ротаційна модель і її чотири підвиди: а) ротація за станціями; б) ротація за лабораторіями; в) перевернутий клас; г) індивідуальна ротація; 2) гнучка модель; 3) модель самостійного змішування; 4) поглиблена віртуальна модель. Були охарактеризовані також моделі, що реалізують персоналізований підхід: «Автономна група» та «Особистий вибір». Було також наведено приклад, за якою схемою можна провести урок змішаного навчання у 7 класі на тему: «Йоганн Вольфганг фон Гете (1749–1832) «Вільшаний король»».

Оскільки не існує універсальної моделі змішаного навчання, доповідач заохотила вчителів сформувати власну ефективну модель, зручну для них та учнів: створити чернетку структури курсу зарубіжної літератури. Адже змішане навчання ефективне завдяки цілковитій пристосованості до конкретних умов, матеріалу і навіть потреб конкретного класу.

Неоціненним підґрунтям для вчителів щодо впровадження змішаного навчання у загальноосвітніх закладах став виступ Мочук Оксани Богданівни, методиста центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО, яка розповіла про використання хмарних сервісів Google в роботі вчителя зарубіжної літератури ЗЗСО. Для багатьох вчителів це є важке питання, бо не всі вони (особливо гуманітарії) досконало володіють комп’ютерними технологіями. Це є перешкодою для оволодіння новими освітніми технологіями та впровадження їх у навчальний процес. Зокрема – для реалізації змішаного навчання у ЗОШ. Методист у доступній формі розповіла і показала на практиці, як можна використовувати хмарні сервіси Google у роботі вчителя.

З не менш цікавою темою виступила і Мартинів Марія Андріївна, методист, в. о. завідувача відділу організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності ТОКІППО, яка охарактеризувала деякі аспекти нейропсихологічних особливостей дистанційного та змішаного навчання. При розробці нових методик викладання обов’язково слід враховувати нейропсихологічні особливості учнів, їх здатність сприймати нові методи і форми навчання. Особливо це актуально під час запровадження інноваційних технологій у навчальний процес.

Організатори вебінару щиро вдячні Мисику Володимиру Святославовичу, кандидату історичних наук, заступнику директора з науково-педагогічної та виховної роботи ТОКІППО, за вітальне слово, з яким він звернувся до учасників вебінару, а також за допомогу в організації проведення цього заходу.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти