Практикум для практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему «Особливості діяльності практичного психолога з дошкільниками в умовах інклюзивної освіти»

Кожна дитина – особлива. Але є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей – це дитина з особливими освітніми потребами (ООП). Щоб забезпечити повноцінне перебування такої дитини в освітньому закладі, необхідний відповідний психолого-педагогічний супровід, який спрямований на підвищення ефективності розвитку, навчання і виховання дитини з ООП шляхом вирішення психологічних проблем через набуття навичок соціалізації. Психолого-педагогічний супровід дитини з порушеннями розвитку потребує належного планування, додаткової професійної підготовки, а також налагодження тісних контактів з фахівцями, які можуть надати відповідну допомогу.

20 листопада 2020 року відбувся практикум для практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему «Особливості діяльності практичного психолога з дошкільниками в умовах інклюзивної освіти». Практикум організовано, щоб поглибити знання та вдосконалити навички практичного психолога щодо організації та здійснення психологічного супроводу дитини з ООП; сформувати професійні компетенції у використанні ефективних підходів у роботі з дітьми з ООП в закладі дошкільної освіти.

Ярмолицька Світлана Олегівна, методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО, проаналізувала основні нормативно-правові документи, що регулюють роботу практичного психолога ЗДО у роботі з дитиною з ООП, розкрила основні напрями, завдання та принципи організації психологічного супроводу такої дитини в дошкільному закладі.

У своєму виступі «Організація роботи з батьками: підтримка, консультування, корекція» Олексишин Анастасія Богданівна, методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО, звернула увагу на стадії переживань батьків у яких народилась дитина з ООП, охарактеризувала реакції спеціалістів в співвідношенні до теорії горювання у батьків, розкрила принципи проведення розмови психолога з батьками та надала поради, як спілкуватися з пасивними, агресивними батьками та батьками з гіперопікою.

Організатори практикуму на відеоматеріалах демонстрували різноманітні техніки та приклади роботи з дітьми з ООП та їх батьками. Під час заняття практичні психологи пропрацювали деякі методи та прийоми роботи, які вони можуть використовувати у своїй діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами, активно ділились своїми думками, результатами під час виконання практичних завдань.

Корисними виявились поради, які презентувала Світлана Ярмолицька «Як налагодити співпрацю вихователів з батьками дітей з ООП».

Наприкінці заняття учасники висловили вдячність за проведений практикум, підкресливши його цікавий, практичний та насичений зміст.

Захід організували і провели: Ярмолицька С.О., методист НМЦПССР, Олексишин А.Б., методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти