Про проведення педагогічних читань до 90-річчя з дня народження Ліни Костенко «Ми унікальна нація. У нас хліборобів морили голодом. Режисери ставили спектаклі у концтаборах. Поетів закопували у вічну мерзлоту. У кого ще є атомний саркофаг? А у нас є»
24 грудня 2020 року, відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО, було проведено педагогічні читання до 90-річчя з дня народження Ліни Костенко «Ми унікальна нація. У нас хліборобів морили голодом. Режисери ставили спектаклі у концтаборах. Поетів закопували у вічну мерзлоту. У кого ще є атомний саркофаг? А у нас є» за участі майже 20 консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників з питань професійного розвитку учителів української мови і літератури та творчих учителів-словесників ЗЗСО області.
Мета заходу – ушанувати творчість Ліни Костенко з нагоди 90-річчя з дня народження; ознайомити учасників заходу із новинками літератури, мистецтва та творчими здобутками учителів української мови і літератури Тернопільщини щодо специфіки вивчення творчості Ліни Костенко у 7 та 11 класах; створити науково-методичний простір для об’єднання педагогів з метою подальшої співпраці, акумуляції ідей та можливостей щодо запровадження у систему роботи ефективних технологій та методів, спрямованих на формування в учнів ключових та літературної як предметної компетентностей.
У рамках роботи заходу було порушено проблеми сучасної методики навчання української літератури щодо презентації стрічки часу «Біографія Ліни Костенко – приклад для українців» з таких питань: дитинство письменниці «над берегами вічної ріки»; «мама Ліна» підтримувала паростки таланту своїх дітей; дипломна робота «Проміння землі» – сміливий голос поета-мислителя з великим майбутнім; суспільне призначення поетичного Слова Ліни Костенко; «легше заспівати «Ще не вмерла Україна», ніж поїхати туди, де вона дійсно вмерла» (Л. Костенко); «… навіть якби Ліна Костенко не написала нічого до … й відмовилася писати після, то з однією «Марусею ….» тріумфально увійшла б до історії світової літератури» (Є. Євтушенко); грандіозна постать Богдана Хмельницького на роздоріжжі Європи у історичному романі у віршах «Берестечко»; Майдан – це закон маятника: хитнулося в один бік, хитнеться і в інший (Л. Костенко); авторитет влади чи влада авторитету: «премії – часто результат «тусовок», домовленостей, випадковостей» (Л. Костенко) (Кондирєва М. М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО). Коло літературних ідей для обговоренн проблеми «Ліна Костенко – літературознавець» підготувала Царик Л. І., доцент кафедри теорії і методики української та світової літератури Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка, кандидат філологічних наук. Учасники заходу стали очевидцями діалогу Ліни Костенко з сучасністю «Погляд тривалістю з другої половини минулого століття до перших десятиріч двадцять першого століття». Задля підбиття підсумків роботи учасникам педагогічних читань для обговорення було запропоновано методичні рекомендації «Ціннісні виміри творчості Ліни Костенко: вивчати минуле, творити сьогодення, передбачити майбутнє».
Технічний супровід проведення заходу здійснила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Мочук О. Б.
Інформацію про проведений захід, інформаційні матеріали та методичні рекомендації буде розміщено на блозі «Паланка словесника», а також – покликання, за яким можна переглянути відеозапис засідання творчої групи на ютуб-каналі.