Ключові тенденції розвитку шкільної математичної освіти: практичний досвід. Сучасна підготовка до ЗНО-2021 з математики

26 лютого 2021 року у Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар «Ключові тенденції розвитку шкільної математичної освіти: практичний досвід. Сучасна підготовка до ЗНО-2021 з математики» за участі  Захарійченко Юрія Олексійовича, кандидата фізико-математичних наук, доцента Національного університету «Києво-Могилянська академія», автора підручників та посібників з математики, сертифікованого розробника тестових завдань ЗНО та Захарійченко Ліліани Ігорівни, кандидата фізико-математичних наук, викладача Національного університету «Києво-Могилянська академія», експерта Українського  центру оцінювання якості освіти, автора посібників з математики. Мета проведення заходу полягала  у наданні консультативної та методичної допомоги учителям області з питань підготовки учнів до складання обов’язкової ДПА з математики у форматі ЗНО в 2021 році. Спікери також ознайомили вчителів Тернопілля  із сучасними освітніми підходами до навчання математики в контексті вимог Нової української школи; привернули увагу до методичних підходів організації освітнього середовища на засадах компетентнісного навчання; презентували власний практичний досвід  з використання ефективних методів та прийомів навчання математики; представили способи практичного оволодіння дієвими методами і формами організації освітнього середовища.

Зважаючи на обставини, зумовлені карантинними обмеженнями, спричиненими світовою пандемією Covid-2019  та, водночас, для забезпечення  участі в семінарі якомога більшої кількості учасників, захід проходив в онлайн та офлайн режимі. До очної  участі у семінарі було запрошено учасників творчої лабораторії та проблемної групи вчителів математики області та учителів-екзаменаторів, які здійснюють перевірку відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО з математики

Відкрив семінар заступник директора Тернопільського ОКІППО, Шайнюк Юрій Чеславович. У вітальному слові Юрій Чеславович побажав учасникам плідної співпраці та привернув увагу учителів до тенденцій та викликів сучасної системи шкільної математичної  освіти. Доповідач зауважив, що захід є традиційним для освітянської спільноти області, однак цього року є певна  особливість, яка полягала не лише у формі проведення, але й у тому, що зустріч відбувається у Рік математичної освіти в Україні, що, безумовно, об’єднує математиків для вирішення пріоритетних завдань державної освітньої політики з метою підвищення якості математичних знань школярів, що, перш за все, є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур дисциплін, які вивчаються у школі. Юрій Чеславович запевнив учасників семінару, що інститут сприяє та надалі сприятиме, своєчасно реагуватиме на запити та пропозиції освітян, надаватиме необхідну допомогу в науково – методичному забезпеченні викладання математики в закладах загальної середньої освіти області.

Методист відділу методики  навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна звернула увагу вчителів на своєчасне планування роботи для якісної  підготовки учнів до складання ДПА з математики, наголосила на важливості системних підходів на етапі повторення вивченого, систематизації та узагальнення знань та врахування особистісних і психологічних особливостей школярів.

Ліліана Ігорівна Захарійченко зупинилась на окремих моментах  підготовки учнів до  виконання завдань ДПА/ЗНО з математики, зокрема у плані заповнення бланків відповідей, оформлення відкритої частини сертифікаційної роботи, виконання рисунків до задач. Учасники отримали вичерпну та змістовну інформацію з питань ЗНО з математики як у розрізі аналізу результатів попередніх років, перебігу апеляцій та запитань, що виникають під час перевірки відкритої частини, а також очікуваних перспектив державної підсумкової атестації з математики у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Захарійченко Юрій Олексійович розповів про основні тенденції у сучасному навчально-методичному забезпеченні викладання математики в школі. Учителі математики області ознайомились з нетрадиційними та сучасними методами викладання математики, зокрема під час вивчення основ стохастики, функціональної лінії, розв’язування завдань, які містять параметр, доведення нерівностей і тотожностей. Учасники з цікавістю слухали доповідача, були приємно вражені представленими методичними прийомами нестандартного подання складного навчального матеріалу, що значно полегшує учням сприймання та сприяє глибокому засвоєнню знань та формуванню умінь.

Професійне і цікаве спілкування безперечно сприятиме інформаційній і методичній підготовці вчителів області до реалізації компетентністного підходу в навчанні математики та забезпечить підвищення якості шкільної математичної освіти. Сподіваємось, що навчальна інформація, представлена спікерами та методичні поради сприятимуть підготовці школярів області до складання ДПА з математики у 2021 році.

Технічну підтримку проведення семінару забезпечила Мочук Оксана Богданівна, методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО.

Захід проведено на виконання плану роботи інституту.

Авторські матеріали Захарійченко Ю.О. з питань викладання математики, покликання для перегляду запису зустрічі розміщено у віртуальному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти