Засідання проблемної групи вчителів хімії «Формування споживчої грамотності учнів на уроках хімії»

26 березня  в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбулось засідання проблемної групи вчителів хімії області на тему «Формування споживчої грамотності учнів на уроках хімії».

Мета засідання – посилити практичну спрямованість навчання хімії, формувати вміння розв`язувати практично значущі cитуації, розробити сценарій тренінгу, який можна було б використовувати на уроках хімії.

Особливості  XXІ століття вимагають від сучасної школи формування високоосвіченої, суспільно активної, творчої, конкурентноспроможної особистості, яка не лише багато знає, а й використовує знання як життєвий інструмент; не лише виконує команди, а й генерує нові, приймає нестандартні рішення, уміє критично мислити, володіє комунікативними здібностями, використовує свій потенціал для самореалізації, уміє адекватно діяти у відповідних ситуаціях, застосовуючи знання й відповідаючи за свою діяльність. Далеко не кожен учень стане хіміком. Але в повсякденному житті кожен стикається із сотнями різноманітних речовин. У курсі хімії учень повинен не лише отримати відомості про речовини та хімічні явища, а й навчитися правильно поводитися з ними. Кожну речовину, кожне хімічне явище, про які йдеться на уроці хімії, необхідно якомога повніше охарактеризувати з погляду значення в житті людини, правил безпечного поводження, впливу на довкілля, ролі в живих організмах тощо. Тому нині став актуальним компетентнісно зорієнтований підхід, який дає можливість тісно пов`язати процес формування хімічних знань з навколишньою дійсністю, предметами та явищами навколишнього світу, включити сформовані хімічні знання у власну практичну діяльність, оскільки без цього людина не має шансів адаптуватися до динамічних змін у середовищі та суспільстві.

Вчителям хімії необхідно працювати над формуванням особистості учня, який знає та розуміє закономірності розвитку живої природи, володіє певними вміннями її дослідження, здатний оцінити вплив хімічних речовин на живі організми, усвідомлює можливі наслідки людської діяльності на природу.

На навчальних заняттях ознайомлювати учнів із речовинами та хімічними явищами, з якими людина зустрічається в повсякденному житті (ліками, засобами побутової хімії, будівельними матеріалами), із їх використанням, правилами безпечного поводження, впливом на довкілля, роллю в організмі.

Розкривати хімічну суть процесів приготування їжі і напоїв, прання, чищення предметів домашнього ужитку, процесів, що відбуваються в живих організмах.

Знайомити із способами вирішення важливих життєвих проблем: правилами зберігання і використання вогненебезпечних, токсичних речовин, пояснення впливу алкоголю, нікотину, наркотиків на організм людини, правилами використання побутових хімікатів, поведінкою при пожежах.

Методист відділу методики навчальних предметів і професійного розвитку педагогів ТОКІППО Мартинюк Лідія Олександрівна познайомила учасників з вимогами до проведення тренінгу.

Члени проблемної групи представили тренінг «Формування споживчої грамотності на уроках хімії» на прикладі теми «Солодка вода: користь і шкода», також методичні рекомендації до його проведення.

Цікавими були теоретичний матеріал і презентації «Солодка вода: користь і шкода», розроблені Мартинюк Лідією Олександрівною, Бончик Нелею Петрівною (Шумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1), Охман Галиною Ярославівною (опорний заклад “Збаразька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1”), Садовською Тетяною Ярославівною (Чортківська загальноосвітня школа I-III ступенів №5).

Матеріали тренінгу будуть розміщені на блозі «Для вчителів хімії»

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти