logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Математичне мислення як інструмент навчання математики

Математичне мислення як інструмент навчання математики

21 вересня 2021 року в Тернопільському  обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти в режимі онлай зв’язку проведено психолого-педагогічний тренінг «Математичне мислення як інструмент навчання математики».  В ході інтерактивного заняття  вчителі  математики області ознайомились із новітніми методиками розвитку системного математичного мислення, які забезпечують цілісність індивідуально-особистісного становлення учнів/учениць; дізнались про організацію продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, оволоділи практичним інструментарієм з розвитку математичного мислення школярів у процесі викладання математики.

Тренери заходу: Кавецький Віктор Євгенович, завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук  та Іванюк Тетяна Георгіївна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів привернули увагу вчителів до методичних підходів та психологічних аспектів у послідовному узгодженні навчального матеріалу із визначеними особливостями організації процесу навчання з орієнтацією на мисленнєвий розвиток школярів, стратегій та прийомів, що розвивають уміння влучно використовувати аргументацію та критичне мислення для досягнення педагогічних цілей. Віктор Євгенович охарактеризував основні складові пізнавальних процесів, зосередив увагу на розумових операціях та способах їх використання в освітньому процесі з математики. Тетяна Георгіївна зупинилась на питанні математичного мислення та сучасних підходів до його формування.

Нова українська школа висуває вимоги до рівня освіченості учнів  та набуття ними компетентностей. З поміж основних освітніх завдань: розвиток критичного та креативного мислення, уміння працювати у команді, уміння розв’язувати  проблеми та приймати рішення. Тому, не випадково, спікери заходу пропонували педагогам завдання, які  сприяли оволодінню прийомами нестандартного вирішення проблем та умінню генерувати цікаві та оригінальні ідеї, швидко приймати правильні та виважені рішення.

В реальних життєвих ситуаціях пошуку істини, у пізнанні світу, у процесі обговорення окремих питань, в ході дискусії, суперечки або полеміки ми використовуємо аргументи. З цим поняттям добре обізнані учителі математики, адже твердження, з якими вони ознайомлюють учнів  на уроках передбачають  обґрунтування їх істинності. В умовах компетентнісного підходу до навчання поняття аргументації набуває особливого змісту.  Учні, а насамперед учителі, повинні уміти використовувати вагомі аргументи на підтвердження конкретного твердження чи окремого факту, влучно наводити контрприклади, спростовувати хибні ідеї за умови дотримання правил аргументації. З метою моделювання ситуації, що передбачає використання аргументації, тренери запропонували  учасникам заходу розв’язати  задачу «Справедливість». Вдало, змістовно, інколи дотепно, учасники здійснювали пошук та представляли способи вирішення  проблемної ситуації, наводили аргументи представленого розв’язання.

Педагоги мали можливість оцінити навчальний контент сучасних підручників з математики, ознайомитись з методикою подання теоретичного матеріалу в узагальненій формі, зокрема із використанням ментальних карт, схем, алгоритмів структурування інформації.

Учасники ознайомились із технологією шестикутного навчання, що дозволяє організувати цікаве та змістовне освітнє середовище, у якому  за допомогою використання спеціальних шестикутних карток (гексагонів), учні мають поєднати навчальний матеріал за певним узгодженим принципом.

Віктор Євгенович та Тетяна Георгіївна надавали вичерпні відповіді учасникам на запитання, які виникали в ході проведення заходу. Також учасники активно спілкувались у чаті. 

Тренери сподіваються, що отримана інформація, методичні поради з розвитку мислення школярів, ведення конструктивної дискусії, подання складного за змістом навчального матеріалу в зручній для сприймання формі допоможуть вчителям у практичній діяльності, забезпечать якісно новий підхід до викладання предмету.

Матеріали психолого-педагогічного тренінгу «Математичне мислення як інструмент навчання математики» розміщено в віртуальному методичному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».

Останні новини