logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Педагогіка партнерства як основа взаємодії у Новій українській школі

Педагогіка партнерства як основа взаємодії у Новій українській школі

Підвищення професійних компетентностей заступників директорів з виховної роботи щодо впровадження принципів педагогіки партнерства в освітній діяльності у ЗЗСО було метою онлайн практикуму, який відбувся 23 вересня 2021 року у ТОКІППО.

Доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Жизномирська О.Я. зосередила увагу учасників заходу на питанні культури спілкування особистості заступника директора та психологічними викликами сьогодення. Вона наголосила, що готовність адміністрації школи до партнерської взаємодії із учасниками освітнього процесу є запорукою створення у ЗЗСО «клімату, що запрошує», довірливих стосунків, виконання батьками ролі саппортера в навчанні і шкільному житті.

Хома С.О., завідувачка центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти представила тему «Педагогіка партнерства як основа виховання у Новій українській школі. Практичні підходи». Серед іншої важливої інформації, що стосується організації виховної діяльності у школі, доповідачка наголосила на сучасних підходах застосування педагогіки партнерства у роботі учнівського самоврядування. Адже в основі педагогіки партнерства лежить демократичний спосіб співпраці між добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу відповідальними за результат.

Проєктна діяльність як ефективна технологія налагодження партнерських взаємин між учасниками освітнього процесу є невід’ємною формою роботи НУШ. Тому, традиційно, на початку навчального року в рамках Всеукраїнського проєкту «Школа як осередок розвитку громади» учасникам заходу запропоновано ідею здійснення суспільно-патріотичного проєкту  «Прапор України – цінність родини». Метою і завданням якого є проведення інформаційно-просвітницької та практичної діяльності серед широкого загалу школярів та батьківської громадськості та залучення їх до спільних заходів щодо виготовлення та встановлення прапорів/прапорців на державні свята України на власних помешканнях та території громади. За розробку і впровадження проєкту відповідальна Куриш О.С., обласний координатор ВП «Школа як осередок розвитку громади».

Процес реалізації проєкту «Прапор України – цінність родини» передбачає застосування цифрових технологій. Таку інформацію учасникам заходу надала Мочук О.Б., методист центру інформатики, ІКТ і дистанційної освіти. Оксана Богданівна провела майстер-клас створення  презентації та відеороликів, а також детально ознайомила з правилами розміщення продукту в українському YouTube-просторі.

У підсумку можна стверджувати, що педагогіка партнерства важлива і незамінна, тому що сприяє створенню атмосфери в якій найкраще розкривається потенціал кожного учня, формується його ініціативність і креативність, допомагає інтелекту працювати ефективніше. Такий формат стосунків найкраще готує учнівську молодь до професійної діяльності і ролі активного громадянина у відкритому світі.

Куриш О.С., методист, відповідальна за організацію та проведення заходу.

Останні новини