logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Поступ шкільної математичної освіти області у 2021/2022 навчальному році: комплексні проблеми та системний підхід у їх розв'язанні

Поступ шкільної математичної освіти області у 2021/2022 навчальному році: комплексні проблеми та системний підхід у їх розв'язанні

Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 20 серпня 2021 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet проведено  педагогічну студію з математики на тему «Поступ шкільної математичної освіти області у 2021/2022 навчальному році: комплексні проблеми та системний підхід у їх розв'язанні» у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році»

Відкрив захід заступник директора ТОКІППО Юрій Чеславович Шайнюк. У вітальному слові Юрій Чеславович побажав учасникам плідної праці та привернув увагу учителів до тенденцій та викликів сучасної системи освіти, відзначив важливість математичних знань, які, перш за все, є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур, що складають основу дисциплін, які вивчаються у школі. Юрій Чеславович відзначив плідну співпрацю учителів математики області і ТОКІППО, яка сприяла досягненню результатів та реалізації пріоритетних завдань державної політики, окреслених Роком математичної освіти. Також Юрій Чеславович ознайомив педагогів з результатами ЗНО-2020, відзначив здобутки учасників тестування та вказав на проблеми, які виникли під час складання ДПА/ЗНО і в ході перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт.

Завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, доцент, кандидат педагогічних наук Кавецький Віктор Євгенович привернув увагу учасників заходу до психолого-педагогічних принципів оновлення математичної освіти області в контексті викликів сьогодення. Науковець відзначив важливість математичних  знань для формування свідомої життєвої позиції школяра та розглянув математичну компетентність як необхідну умову успішної самореалізації особистості в сучасному суспільстві.

На особливостях  організації викладання математики в закладах загальної середньої освіти  області в 2021/2022 навчальному році зупинилась методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна. Методист підсумувала досягнення Року математичної освіти та представила  подальші напрямки роботи, зорієнтовані на забезпечення якості математичних знань школярів.

Одним із шляхів інноваційного розвитку математичної освіти є система навчання STEM, завдяки якій учні розвивають логічне мислення, наукову та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами,  винахідниками. Із шляхами упровадження елементів STEM-освіти в навчальний процес з математики ознайомила учасників заходу вчитель Тернопільської ЗОШ № 19 Дудар Галина Михайлівна.   Вчителька представила  педагогам STEAM-проект «Чи справді трикутник такий важливий?». Дослідницька робота Галини Михайлівни та її вихованців, учнів 7-го класу, була високо відзначена на Всеукраїнському конкурсі «Краща STEM – публікація – 2020». Учасники заходу мали нагоду ознайомитись із досвідом навчання  математики на засадах міжпредметної інтеграції,  використанні дослідницьких методів, нестандартних підходів до вивчення абстрактних понять.

Штокало Марія Леонідівназаступник директора з навчально-виховної роботи  Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ  ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов, фіналіст Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021» представила учасникам заходу власне бачення актуальної освітньої тенденції: математика і діджиталізація. Марія Леонідівна представила колегам  сучасний формат використання мобільних засобів для проведення узагальнення та систематизації знань учнів у процесі  навчання математики. Вчителі ознайомились з мобільними додатками Mentimetr, Сlasstime, алгоритмом створення ментальних карт.

Із сучасними підходами до організації роботи з питань розкриття та розвитку математичних здібностей школярів ознайомив учасників математичної студії  Кулешко Віталій Іванович, учитель Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей імені Назарія Яремчука № 6».

Віталій Іванович поділився цікавими практичними знахідками, які сприяють формуванню стійкого  інтересу  учнів до вивчення математики. 

Захід завершився круглим столом, у ході якого проведено зворотний зв'язок, обговорено напрями подальшої співпраці з питань реалізації пріоритетних завдань у забезпеченні якості шкільної математичної освіти області,  вироблено ряд рекомендацій.

Матеріали серпневої студії з математики «Поступ шкільної математичної освіти області у 2021/2022 навчальному році: комплексні проблеми та системний підхід у їх розв'язанні» розміщено у віртуальному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».

Останні новини