logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Школа молодого вихователя

Школа молодого вихователя "Час професійного зростання"

За останні роки педагогічний склад дошкільних закладів почав повільно «омолоджуватися». Тому, одним з перших завдань колективів є підтримка тих молодих спеціалістів, які обирають особливий шлях вихователя. В останні часи кількість молодих спеціалістів, які приходять до дошкільних закладів незначна. І тому, їх поява у колективі – це радість як для керівника, так і для педагогів. Знайомство із талановитими педагогами, досвідом інноваційної діяльності та її результатами грають важливу роль у формуванні педагогічного ідеалу молодого спеціаліста, а іноді в його корекції. Адаптація молодого вихователя здебільшого залежить від психологічного клімату в дошкільному закладі, стиля управління, професійної компетенції кожного педагога і безпосередньо від налагодження хороших стосунків із батьками.

В кожному дошкільному закладі складаються свої традиції, своя система роботи з молодими вихователями, обираються ті форми і методи, які наприкінці будуть сприяти подальшому професійному зростанню молодого спеціаліста.

Саме про це молоді вихователі ЗДО області мали можливість почути на другому онлайн-засіданні школи молодого вихователя, яке 19 жовтня цього (2021) року відбулось в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Про Теорію множинного інтелекту для вихователів ЗДО розповіла Коненко Л.Б., завідувач відділу дошкільної та початкової освіти, методист ТОКІППО. Автор цієї теорії Говард Гарднер стверджував, що дитина, яка довше чомусь навчається, не є менш розумною за ту, яка опановує ці знання швидше. Якщо молодому вихователеві важко навчити вихованця в традиційний спосіб, теорія множинного інтелекту, окрім вербально-лінгвістичного і логіко-математичного, пропонує кілька інших способів подання матеріалу: ритміко-музичний, тілесно-кінестетичний, просторовий, міжособистісний, внутрішньоособистісний (здатність чітко сприймати себе і свої почуття) та натуралістичний (здатність навчатись за допомогою природи). Поради щодо вподобань, потребностей, вибору професій для того чи іншого виду інтелекту отримали молоді фахівці.

Із темою «Медіаграмотність для батьків і дорослих» виступила  Городецька О.В., доцент кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО, канд. пед. наук. Викладачка чітко зазначила завдання медіаосвіти, основні принципи, функції, важливість формування в дітей здатності до медіатворчості, актуальність впровадження медіаосвіти; рекомендувала молодим фахівцям основні медіаосвітні форми організації освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти. Як приклад впровадження медіаосвіти в ЗДО був представлений досвід Бережанського ЗДО (екскурсії в редакцію місцевої газети).

Що таке емоційний інтелект? Як його розвинути у дошкільників? Що таке емоції? Відповіді на ці і ще багато інших питань розтлумачила Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО. Мова йшла про те, де саме живуть емоції, які складові EQ, як розвивати власне EQ і навчити цього дітей, давалось роз’яснення ситуації щодо адекватної реакції на погані вчинки дітей. Підводячи фінішну лінію під виступом, методист порадила подивитись мультфільм «Думками навиворіт»!

Значне місце в розумінні особливостей формування компетентності дитини відведено батькам як активним учасникам освітнього процесу. І саме про це йдеться у Державному стандарті дошкільної освіти – Базовому компоненті дошкільної освіти. Як знайти підхід до кожної людини зокрема і до батьківського колективу загалом, використовуючи сучасні методи та форми роботи з батьками, розповіла Зубаль І.М., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

Більш детальну інформацію про проведення онлайн-засідання школи молодого вихователя, презентації, методичні рекомендації, інформаційні ресурси ви зможете знайти на блозі «Дошкільна освіта Тернопільської області» https://zdo-tokippo.blogspot.com/

Останні новини