logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Тренінг з питань підготовки учнів до інтелектуальних математичних змагань

Тренінг з питань підготовки учнів до інтелектуальних математичних змагань

Відповідно до плану роботи інституту,  8 жовтня 2021 року для учителів математики та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників області проведено тренінг «Підготовка учнів до інтелектуальних математичних змагань». Захід організовано та проведено з метою ознайомлення педагогів з сучасними психолого-педагогічними та методичними освітніми принципами і підходами до організації роботи із математично здібними учнями та оволодіння практичним досвідом з проблеми. У ході проведення тренінгу вчителі математики мали нагоду дізнатись про нові підходи до організації  діяльності педагога щодо виявлення математичних здібностей, щляхів розвитку логіко-математичного і просторового інтелекту, пізнавальних інтересів особистості, опанувати основами математичної лінгвістики та дізнатись про нові інтелектуальні змагання для школярів, їх особливостей та умов участі.

Іванюк Тетяна Георгіївна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, привернула увагу учасників до поняття   здібностей  та зупинилась на чинниках, які впливають на розвиток математичної складової інтелекту. Вчителі ознайомились із поняттям математичних здібностей, розглянули основні складові математичного мислення. Методист привернула увагу учасників до питання виявлення ознак математичних здібностей школярів, методів розкриття творчої особистості та сприяння її розвитку.

Із сучасними підходами  до організації роботи з питань розкриття та розвитку математичних здібностей школярів ознайомив учасників тренінгу Кулешко Віталій Іванович, учитель Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей імені Назарія Яремчука № 6». Педагоги ознайомились із досвідом роботи закладу освіти з розвитку інтелектуальних здібностей школярів. Доповідач презентував  учасникам заходу цікаві ідеї та порекомендував ефективні форми організації розвивального освітнього середовища, побудованого на пізнавальних інтересах школярів. Віталій Іванович представив власні напрацювання та дієві методики організації роботи шкільного математичного гуртка. Також,  як обласний координатор Міжнародної відкритої олімпіади з лінгвістики, Віталій Іванович навів приклади практичних конкурсних завдань та ознайомив із шляхами залучення  учнів до змагань.

Одним з можливих способів пошуку здібних до математики дітей є Міжнародний конкурс «Кенгуру». З особливостями проведення конкурсу, умовами участі у ньому ознайомила Козбур Галина Євгенівна, координатор конкурсу в Тернопільській області, вчитель математики Тернопільського технічного ліцеюГалина Євгенівна зазначила, що математичні здібності проявляються в тому, як швидко, глибоко й міцно дитина засвоює математичний матеріал. Ці характеристики найкращим чином розкриваються при вирішенні нестандартних завдань, які пропонуються учасникам конкурсу «Кенгуру».  Про швидкість засвоєння математичного матеріалу можна судити з кількості завдань, розв’язаних учнем за певний час. Адже відомо, що різні за здібностями учні на вирішення одного й того ж самого завдання витрачають різну кількість часу. Міцність засвоєння навчального матеріалу визначається за результатами відстрочених перевірок. Глибина засвоєння навчального матеріалу залежить від того, на скільки учень вміє перетворювати здобуту інформацію для потреб своєї навчальної роботи. «Кожна з названих характеристик (швидкість, глибина, міцність) строго кажучи не є єдиним показником рівня розвитку математичних здібностей. Однак, навіть при наявності однієї з названих характеристик, можна стверджувати про існування математичних здібностей в учнів», - підсумувала Галина Євгенівна.

Своєрідний екскурс у світ логіки та математики здійснила Дудар Галина Михайлівна,  вчитель математики Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19. Кілька років поспіль учні Галини Михайлівни здобувають найвищі результати у Міжнародному чемпіонаті з розв’язування логічних математичних задач. Не винятком став і цей рік. Вихованець вчителя, учень 9-го класу Лещук Роман виборов першість у Всеукраїнському фіналі 34 чемпіонату та  здобув золоту медаль. Педагог поділилась власною методикою підготовки учнів до інтелектуальних змагань.

Сподіваємось, що учасникам тренінгу стане в нагоді отриманий практичний досвід.

Матеріали тренінгу «Підготовка учнів до інтелектуальних математичних змагань» представлено у віртуальному методичному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».

Останні новини