logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Засідання проблемної групи учителів математики області «Особливості впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти»

Засідання проблемної групи учителів математики області «Особливості впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти»

Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 27 серпня 2021  року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet  проведено засідання проблемної групи учителів математики області «Особливості, форми та методи роботи з учнями в умовах впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти». 

У засіданні брали  участь творчі учителі математики області, вчителі п’ятих пілотних класів закладів загальної середньої освіти, які цього року впроваджують новий Державний стандарт базової середньої освіти, члени проблемної групи. Мета зібрання полягала у наданні методичної допомоги вчителям математики області в розв'язанні першочергових завдань з підготовки до впровадження стандарту, укладання авторських навчальних програм, сприяння розвитку творчого та професійного потенціалу педагогів, ознайомлення із сучасними методами і технологіями навчання та створення умов для ефективного та комфортного переходу дітей із початкової ланки НУШ до базової школи, збереження цілісності у змісті предмету та його викладанні. 

Це перше засідання проблемної групи учителів математики з даної тематики. Безперечно,  частина питань стосувалась організаційних моментів, планування подальшої роботи, але найголовніше: організатори та учасники мали на меті об’єднати педагогів у математичну спільноту щодо поетапного впровадження засад Нової української школи. 

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Іванюк Тетяна зупинилась на питанні наступності між початковою та основною ланками освіти  як передумовою, що уможливлює неперервність здобуття знань, забезпечує взаємозв’язок та узгодженість мети, змісту, методів, організаційних форм і засобів навчання й розвитку з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних щаблях освіти. Методист охарактеризувала основні зміни у змісті навчального матеріалу курсу математики початкової школи та порекомендувала шляхи досягнення оптимальних результатів у забезпеченні наступності між початковою й основною школою. Також Тетяна Георгіївна наголосила, що на сучасному етапі потребує удосконалення методика реалізації принципу наступності у вивченні алгебраїчного матеріалу в основній школі з урахуванням компетентнісного потенціалу. Методист привернула увагу до якості математичних знань учнів, що є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур, які складають  основу шкільних дисциплін. Учасники зупинились на питанні якості сформованості математичної компетентності випускників початкової школи. Тетяна Георгіївна порекомендувала педагогом на початку навчального року провести діагностичне  оцінювання сформованості математичної компетентності учнів 5-х класів, використавши розроблені та представлені навчальні матеріали УЦОЯО.

Практичним досвідом викладання математики у початковій  ланці НУШ поділилась Людмила Гаврилюк, вчитель початкових класів, вчитель математики Зубрецької ЗОШ І-ІІІ ст. Бучацького району. Людмила Євгенівна привернула увагу учасників зібрання до ефективних методів, форм та інструментів, які є дієвими, цікавими та прийнятними для сучасних дітей. Зокрема,  педагог порекомендувала як обрати модель навчання відповідно до поставленої мети уроку, предметної готовності  учнів, їх вікових та психологічних особливостей.  

Учасники також обговорили першочергові завдання, зумовлені переходом на новий рівень освіти, обговорили напрями подальшої співпраці з питань реалізації пріоритетних завдань державної політики з розвитку шкільної математичної освіти області та ефективного переходу до НУШ на усіх її етапах; виробили ряд рекомендацій.

Матеріали засідання проблемної групи учителів математики розміщено у віртуальному методичному кабінеті  «Педагогічна майстерня математики»

Останні новини