27 березня 2024

 

Круглий стіл для педагогічних працівників ЗДО

«Фізкультурно-оздоровча діяльність в закладі дошкільної освіти як основна складова здоров’я дітей дошкільного віку»

    


     Сьогодні особливо важливим є формування відповідального ставлення у здобувачів освіти до власного здоров’я, його збереження та поліпшення шляхом ведення здорового способу життя. Турбота про фізичне здоров’я дитини була і залишається одним із приорітетів педагогічної роботи закладів дошкільної освіти. Виростити здорове покоління-значить забезпечити майбутнє народу.

     Із метою удосконалення знань щодо сучасних підходів до здійснення фізкультурно-оздоровчої діяльності в закладі дошкільної освіти, 21 березня 2024 року на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet Тернопільського ОКІППО проведено круглий стіл для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Тернопільської області на тему «Фізкультурно-оздоровча діяльність в закладі дошкільної освіти як основна складова здоров’я дітей дошкільного віку».

      Руслана Мельничук, методист відділу дошкільної та початкової освіти, модератор, ознайомила віртуальну аудиторію з планом роботи та здійснила огляд парціальних програм у 2023/2024 н.р. на тему «Панорама парціальних програм фізкультурно-оздоровчого спрямування», зазначивши, що в умовах воєнного стану нагальним став попит на парціальні програми, які створюють повний програмовий супровід дошкільної освіти та задовільняють освітні потреби дітей та запити родин, відповідно до інваріантної та варіативної складових Базового компонента дошкільної освіти.



      Лілія Невідома, вихователь-методист Збаразького закладу дошкільної освіти (ясла-садка) №1 «Калинонька» Збаразької міської ради Збаразької ТГ, докладно презентувала тему «Сучасні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої діяльності в ЗДО в умовах реалізації Базового компонента дошкільної освіти», зокрема, використання інноваційних оздоровчих технологій для дітей дошкільного віку: фітболгімнастика, психогімнастика, дихальна та звукова гімнастика, ігровий стретчинг, вправи на баланс-борді, степ-аеробіка, дитячий фітнес, тощо. 





       Оксана Королюк, вихователь-методист закладу дошкільної освіти «Країна дитинства» Великогаївської ТГ,  прооінформувала щодо методики проведення занять з фізичного розвитку, ведення документації інструктора з фізкультури, представила матеріальну базу сучасної фізкультурної зали закладу.



      Ганна Марусин, керівник (директор) Самолусківської гімназії Гусятинської селищної ради Гусятинської ТГ.), детально розкрила тему «Аспекти фізкультурно-оздоровчої  роботи з питань наступності закладу загальної середньої освіти та закладу дошкільної освіти», аналізуючи набутий досвід співпраці гімназії та Самолусківського дитячого садка «Сонечко» (директор Лариса Голик), зосередила увагу на принципах тісного взаємозв’язку між дошкіллям і школою та прикладному значенні фізичного виховання у житті здобувачів освіти.




      Інструктор з фізкультури Шумського ясла-садка «Сонечко» Шумської ТГ Тетяна Максімова розкрила тему «Ранкова гімнастика як обов’язкова складова життєдіяльності дітей дошкільного віку», зокрема, поділилась своїми напрацюваннями про взаємодію з дітьми з особливими освітніми потребами та  виконання ранкової гімнастики, руханок дошкільнят з батьками.





     Яскраво презентував свої доробки інструктор з фізкультури Тернопільського закладу дошкільної освіти №23 Тернопільської міської ради Богдан Друль, який зацікавив «родзинками» власного досвіду роботи на тему «Використання інноваційних методів в роботі інструктора з фізкультури»: активності в укритті, участь у телемарафоні «Здорові та активні». у конкурсі від UNICEF UKRAINE та ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» «Нумо гратись і не боятись».





     Спікери супроводжували свої виступи цікавими відеоматеріалами.

     У ході обласного заходу учасники обговорили аспекти взаємодії з родинами вихованців щодо проведення фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми вдома, як розвивати творчий підхід до організації та проведення занять з фізичної культури, збагатились пізнавальною фаховою інформацією.

       До круглого столу долучилось 100 інструкторів з фізкультури та педагогічних працівників закладів дошкільної освіти нашої області.



07 березня 2024

 

I засідання обласної творчої групи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
«
Дидактично-методичний кейс «Розвивайко» 


     Що потрібно педагогам закладів дошкільної освіти, які щодня мають дивувати дитину, викликати в неї захоплення, формувати ціннісне ставлення до навколишнього світу? Від керівництва, батьків — розуміння та повага, від держави — визнання престижності професії та фінансова підтримка. А також — постійний інформаційний та методичний супровід діяльності: практичний, своєчасний, доступний, зрозумілий, який представлений в різних формах і методах.

     14 лютого 2024р відбулось  I очне засідання обласної творчої групи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «Дидактично-методичний кейс «Розвивайко». Захід відбувався на базі інституту, в аудиторії, яка має багато демонстраційного ігрового матеріалу. До уваги учасників представлено авторську роботу Зубаль І.М., методиста відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО у вигляді дидактично-методичного кейсу.   

     Мета проведення засідання полягала у  збереженні самоцінності дошкільного дитинства та визначенні особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку за допомогою дидактично-методичного кейсу; удосконаленні системи роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо створення ефективного зворотного зв’язку та ситуації успіху під час соціалізації з метою забезпечення активної участі вихованців у процесі пізнання; і у формуванні можливості й уміння дітей аналізувати власну діяльність (рефлексія) та корегувати  спільно з ними підходи до навчання з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.

     Жизномірська О.Я., доцент, кандидат психологічних наук, ознайомила колег із особливостями арт-терапії в роботі з дітьми дошкільного віку та особистості вихователя.

     Як працювати з дітьми з особливими освітніми потребами з допомогою дидактичних засобів проговорила Мушій В.Г., методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО.

     Шляхи реалізації діяльнісного підходу через призму гри запропонувала для розгляду учасників Мельничук Р.Б., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

     Як підсумок засідання була пропрацьована вправа «Поділись думками» щодо  бачення кожного учасника результату роботи творчої групи.

     Дякуємо всім учасникам засідання за позитив, емоції, креативність і радість від очної зустрічі. До зустрічі на другому засіданні!


























12 лютого 2024

 

Школа молодого вихователя закладів дошкільної освіти 

«ЧАС ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ»

 

 І заняття

«Формування професійної компетентності молодого вихователя сучасного закладу дошкільної освіти».


 

      Із метою сприяння професійному становленню, ознайомлення із нормативно-правовим забезпеченням освітньої діяльності дошкільної освіти, надання методичної допомоги молодим вихователям закладів дошкільної освіти, 08 листопада 2024 року на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено І заняття Школи молодого вихователя закладів дошкільної освіти Тернопільської області «Час професійного зростання» на тему «Формування професійної компетентності молодого вихователя сучасного закладу дошкільної освіти».

       Модератор Руслана Бориславівна Мельничук, методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО, мотиваційно привітала молодих педагогів та ознайомила із планом роботи.



      Віктор Євгенович Кавецький,завідувач кафедри  педагогіки  і психології та інклюзивної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук, докладно розповів про структуру Стандарту дошкільної освіти, реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти в ЗДО за відповідними освітніми напрямами.


      Руслана Бориславівна зосередила увагу присутніх, що «сходження на вершину професійного успіху» в майбутньому, залежить від обраного шляху в напрямі упровадження в практику роботи інноваційних освітніх методик, стратегій, технологій.

     Методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО Марія Богданівна Глядик детально ознайомила молодих освітян з особливостями роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі закладу дошкільної освіти, із дорожньою картою «Як потрапити в ЗДО до інклюзивної групи» та надала практичні рекомендації і поради вихователям, у групах яких навчаються діти з ООП.





      Ірина Миколаївна Зубаль, методист відділу дошкільної та початкової освіти інституту, здійснила детальний огляд сучасних програм розвитку дітей дошкільного віку, як адміністратор блогу «Дошкільна освіта Тернопільської області» на сайті ТОКІППО та групи на Facebook «Заклади дошкільної освіти Тернопільської області», презентувала  напрацювання педагогів дошкільної галузі освіти.

      





У практичній частині обласного заходу Мельничук Руслана Бориславівна продемонструвала відеоролик «10 кроків зростання педмайстерності» та провела із учасниками Школи молодого вихователя закладу дошкільної освіти тест «Досвідчений» вихователь ЗДО».

            Дякую запрошеним спікерам за ґрунтовно висвітлені теми, а учасникам обласної ШМВ за активність.



Тест „Досвідчений’’ вихователь ЗДО

Виберіть, які з народних прислів’їв, на ваш погляд, найбільш відповідають уявленням про вашу діяльність:

1. Вихователь ЗДО  – це...

а) добра конячка усе повезе;

б) без матки – бджілки – пропащі дітки:

в) під трубами повиті, під шоломом викохані, кінцем списа вигодувані.

2. Педагогічний колектив – це...

а) у світі, як у морі;

б) в однієї ягнички – сім пастухів;

в) склеєний посуд два століття живе;

3. Навчати дітей означає...

а) що посієш, те й пожнеш;

б) була б нитка, дійдемо й до клубка;

в) у дорогу йти – п’ятеро постолів сплести.

4. Виховувати дітей означає...

а) служив п’ять років, вислужив шостий рік, та й тих немає…;

б) зерно перемелеться – борошно буде;

в) наказом воєвода сильний.

5. Розвивати дітей – означає...

а) цей день не без завтра

б) високо літаєш, та низько сідаєш

в) палка  в два кінці

6. Робота з батьками – це...

а) папір не купила, є аркуш домашній;

б) у добру годину мовити, в лиху промовчати;

в) способом німого ходимося.

Ключ до тесту

Якщо у вас переважають відповіді:

типу «А» – ви більше орієнтовані на виконання викладацької, корекційно-розвивальної й культосвітньої функції педагога. Отже, можна говорити про те, що ви вже маєте власний, індивідуальний стиль психолого-педагогічної діяльності.

 типу «Б» – у вас переважає мотивація особистісного спілкування з дітьми, батьками, колегами. Це виявляться в тім, що найкраще вам вдається реалізація навчальної й виховної функцій педагога. Отже, саме ви зараз найбільше потрібні сучасному закладу дошкільної освіти.

 типу «В» – пріоритетний напрямок вашої діяльності є соціально       педагогічний. Вам варто знати, що ви невдовзі станете досвідченим          вихователем сучасного закладу дошкільної освіти.




  Круглий стіл для педагогічних працівників ЗДО «Фізкультурно-оздоровча діяльність в закладі дошкільної освіти як основна складова здоров ...