Педагогічна платформа «Формування особистості школяра засобами педагогіки й філософії Г. Сковороди»
На межі двох періодів історії українського письменства – давнього й нового – височить постать Григорія Савича Сковороди. Те, що залишив він нам у спадок, – цілюще, життєдайне джерело, з якого черпатимуть наснагу ще десятки нових поколінь. З безмежною вдячністю відзначаємо 300-й день народження видатного українського просвітителя-гуманіста, філософа, поета, істинного християнина і просто вельми оригінального чоловіка.
У ці години випробувань український народ шанується в усьому світі насамперед за мужність, незламність, патріотизм. Але так само і за мудрість, що цінується віками. У міжнародному визнанні мудрості нашого народу величезною є заслуга Григорія Сковороди, який силою слова перетнув всі кордони і зробив найголовніше – високо підніс велич людського духу. Тож для кожного з нас, а особливо для молоді, є надважливими настанови великого філософа.
Однак чи все ми знаємо про життя та духовні тестаменти Григорія Сковороди? Чи завжди розуміємо думки, які прагне донести до нас у своїх творах мислитель? Ці та низка інших запитань були предметом обговорення учасників педагогічної платформи «Формування особистості школяра засобами педагогіки й філософії Г. Сковороди» (23.11.2022), організованої та проведеної Сесик О. О., методистом центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.
Класні керівники та педагоги-організатори ЗЗСО області мали можливість прослухати змістовні, довершені виступи:
- «Педагогічні погляди Григорія Сковороди крізь призму Нової української школи» (Магера Т. В., в. о. заступника директора з науково-педагогічної та виховної роботи ТОКІППО).
- «Формування української національної ідентичності здобувачів освіти через використання наративного методу у національно-патріотичному вихованні» (Хома С. О., в. о. завідувача центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти).
- «Актуалізація педагогічних настанов Г. Сковороди (Городецька О.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту і методології змісту освіти).
- «Розвиток життєвих компетентностей сучасного школяра засобами вивчення творчості просвітителя-гуманіста, філософа, поета» (Сесик О. О., методист центру виховної роботи,захисту прав дитини та громадянської освіти).
- «Поетична спадщина Сковороди в українському музичному мистецтві» (Саранчук Н.Р., методист відділу навчальних предметів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклів).
- «Популяризація культурної спадщини рідного краю через вивчення життєпису Г.Сковороди» (Голуб М.Я., методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти).
- «Особливості виховання школярів засобами презентації творчості славетного українця» (Гаврилюк О.В., викладач бандури та вокалу, Шамрик Н.В., керівник театрального гуртка, Гаврон М.Є., бібліотекар Тернопільського ліцею №21-спеціалізована мистецька школа імені І. Герети).
Також у канві заходу було презентовано виставку «Великий мислитель українського народу», підготовлену Сіньковською І. М., завідувачкою науково-педагогічної бібліотеки.
Технічний супровід здійснювала Дерев’яна Т.Р., методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти.
Щиро дякую виступаючим та учасникам педагогічної платформи за активність та співпрацю.