logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Педагогічні читання для учителів музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників на тему «Творчий портрет композитора Миколи Лисенка  (до 180-ї річниці від дня народження)»

Педагогічні читання для учителів музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників на тему «Творчий портрет композитора Миколи Лисенка (до 180-ї річниці від дня народження)»

20 травня 2022 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти на платформі сервісу Google Meet проведено педагогічні читання для учителів музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників на тему «Творчий портрет композитора Миколи Лисенка  (до 180-ї річниці від дня народження)».

Мета заходу: активізувати увагу консультантів та учителів до вивчення та популяризації традицій українського академічного музичного мистецтва XIX – початку XX століття, зокрема, до мистецько-педагогічної спадщини українського композитора Миколи Віталійовича Лисенка, виховання патріотичних почуттів учнів закладів загальної середньої освіти засобами української вокально-хорової музики.

Педагогічні читання провела Наталія Саранчук, методист відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО. Учасники заходу ознайомились із наступними питаннями: «Формування патріотичних поглядів Миколи Лисенка засобами українських народних пісень. Музичні твори М.Лисенка як складова мистецької освітньої галузі Нової української школи», «Вивчення творів Миколи Лисенка на уроках музичного мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво», «Актуальність творчої спадщини Миколи Лисенка у XXI столітті. Видатні українські виконавці музичних творів Миколи Лисенка».

Наталія Саранчук підкреслила важливість проведення заходу, присвяченого творчості українського композитора-класика Миколи Лисенка у важкий воєнний період, його значимість і необхідність, ознайомила присутніх з творчою та багатогранною жанровою палітрою творчої спадщини Миколи Лисенка, розповіла про цікаві сторінки історії  української музики ХIХ століття,  та їх вивчення на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» (Європейський культурний регіон, Україна). Особливо актуальним є вивчення музики композитора на уроках мистецтва у Новій українській школі. Присутні послухали та переглянули цікаві відеоклавіри з виконанням творів М.Лисенка, написаних для фортепіано, виконання обробок українських народних пісень, «Музику до Кобзаря», фрагменти з оперних творів та опер, написаних для дітей. Присутні довідались про цікавий історичний факт: перебування Миколи Лисенка у Тернополі за часів Австро-Угорської імперії, про особливий патріотичний настрій тернополян від виконання музичних творів композитора.

Педагогічні читання для учителів музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників з питань професійного розвитку вчителів мистецтва завершився виробленням відповідних методичних рекомендацій. Учасники отримали цікаву інформацію, обмінялись враженнями щодо реалізації запропонованого матеріалу: творчої спадщини композитора Миколи Лисенка на уроках предметів художньо-естетичного циклу, унесли наступні пропозиції у практику роботи педагогів:

 Поширювати, вивчати українську академічну музику на уроках музичного мистецтва у 5 класі Нової української школи.

  1. Підвищувати власний рівень психолого-педагогічної, загальнокультурної та фахової підготовки щодо розвитку практичних умінь учнів у викладанні мистецтва, опрацьовувати відповідні ресурси мережі інтернет щодо вивчення мистецької спадщини українського композитора Миколи Лисенка.
  2. Брати участь у тренінгах, вебінарах, майстер-класах, презентаціях, засіданнях методичних об'єднань, семінарах з питань вивчення та поширення творчості українських композиторів у викладанні мистецтва у 5 класі Нової української школи.
  3. Консультантам центрів професійного розвитку педагогічних працівників провести відповідні методичні заходи, присвячені музичнму мистецтву Миколи Лисенка та українських композиторів, надавати консультації з питань упровадження Нової української школи у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти Тернопільської області.
Останні новини