logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Про психолого-педагогічний консалтинг з розв’язання проблеми низького рівня успішності учнів базової школи з математики

Про психолого-педагогічний консалтинг з розв’язання проблеми низького рівня успішності учнів базової школи з математики

Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 21 жовтня 2022  року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet  проведено  психолого-педагогічний консалтинг консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників та тренерів з математики НУШ з розв’язання проблеми низького рівня успішності учнів базової школи з математики та недостатньої мотивації до її вивчення. До проведення заходу  долучились науковці та методисти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. 

Результати міжнародних досліджень з математики виявили глибокі прогалини у математичних знаннях українських школярів, зокрема базової школи.  Проблема поглибилась через війну, яку  розв’язала країна-агресор   в Україні. Низькі результати зумовлені також ставленням учнів до предмету, іншими  зовнішніми чинниками, зокрема дистанційним та змішаним форматом навчання, що в повній мірі не дозволяє забезпечити якісний рівень викладання та здійснити контроль за якістю знань та формуванню вмінь. 

Методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури  Іванюк Тетяна Георгіївна наголосила на важливості подолання прогалин в навчальній підготовці школярів в поєднанні з одночасним розвитком пізнавальної самостійності та активності, вихованні тих особистісних якостей, за допомогою яких формується самодостатня, освічена та успішна людина. Спікер розглянула  проблему неуспішності учнів з позиції порушення неперервності здобуття знань, взаємозв’язку та узгодженості мети, змісту, методів, організаційних форм і засобів навчання й розвитку, врахування  вікових особливостей дітей. Методист представила перевірені практикою технології попередження відставання в навчанні та подолання  неуспішності.  Також Тетяна Георгіївна  привернула увагу до використання ігрових методик, що дозволяє стимулювати  учнів до навчання, мотивувати до вивчення математики.

Питання розвитку мотиваційної сфери школяра  у процесі вивчення математики розглянув  Колодійчук Олег Ярославович, кандидат педагогічних  наук, викладач кафедри змісту та методик навчальних предметів ТОКІППО.   Олег Ярославович обґрунтував наукові аспекти формування мотиваційної компетентності учнів, детально охарактеризував чинники, які заохочують учнів до навчально-пізнавальної діяльності та якісно впливають на стимулювання до опанування системою математичних знань. Науковець порекомендував оптимальні шляхи використання запропонованих підходів, а також  представив способи для розроблення прийомів щодо розвитку мотиваційної складової школярів із врахуванням індивідуальних особливостей  учнів.

         Практичні шляхи вирішення проблеми недостатньої мотивації здобувачів освіти до вивчення математики представив Кулешко Віталій  Іванович, учитель математики та інформатики Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей № 6 ім. Н. Яремчука». Педагог презентував учасникам власну систему організації роботи для здійснення когнітивної активації школярів на уроках та в позаурочній діяльності з математики. Педагоги мали нагоду ознайомитись  з цікавими ігровими вправами, що стимулюють розумову діяльність школярів, забезпечують формування умінь практично застосовувати математику в житті. Не оминув педагог  й питання організації навчального середовища під час перебування школярів в укритті. Віталій Іванович презентував колегам низку нескладних логічних вправ, що дозволяють не лише розвивати в учнів логічне мислення та стимулювати ментальні процеси, але й забезпечують психологічний комфорт у стресових ситуаціях.

В ході заходу консультанти ЦПРПП та тренери з математики НУШ обговорили та проаналізували проблеми низького рівня успішності учнів з математики, визначили конструктивні шляхи  викладання предмету в закладах області. Також учасники не залишили без уваги  питання впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти та шляхів забезпечення  ефективного перебігу адаптаційного періоду у 5-6 класах НУШ, збереження цілісності у змісті предмету та його викладанні.

Організатори заходу та  учасники консалтингу виокремили  першочергові завдання, окреслені переходом на новий рівень освіти, обговорили напрями подальшої співпраці з питань реалізації пріоритетних завдань державної політики з розвитку шкільної математичної освіти області на усіх її етапах; виробили ряд рекомендацій.

Матеріали психолого-педагогічного консалтингу з розв’язання проблеми низького рівня успішності учнів базової школи з математики та недостатньої мотивації до її вивчення розміщено у віртуальному методичному кабінеті  «Педагогічна майстерня математики».

Останні новини