logo

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Семінар для практичних психологів ЗЗСО «Формування безконфліктного середовища на засадах педагогіки партнерства в ЗЗСО»

Семінар для практичних психологів ЗЗСО «Формування безконфліктного середовища на засадах педагогіки партнерства в ЗЗСО»

«Якщо учитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, в серці дитини ніколи не з’явиться зло».

В. Сухомлинський.

Сьогодні в умовах модернізації української освіти одним із напрямків оптимізації освітнього процесу є його спрямування на демократизацію взаємовідносин вчителя та учня, що відображається в нових підходах до навчання: створенні сприятливої атмосфери співробітництва, зниженні монологічного викладу матеріалу та дублювання інформації, яка може бути отримана з доступних джерел і переходу до діалогізованого спілкування з учнями в ході освітнього процесу, інтенсифікації впровадження в освітній процес активних методів навчання, які дають можливості для розкриття творчої особистості, розвитку ініціативи, активізації пізнавальної діяльності учня.

«Педагогіка партнерства» є один із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу.

Термін «партнерство» переважно визначають як:

– система взаємовідносин, які відбуваються у процесі певної спільної діяльності;

– спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх її учасників;

– організаційна форма спільної діяльності, що передбачає об’єднання осіб на відповідних умовах розподілу праці та активної участі в її реалізації;

– спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко  узгоджені і злагоджені дії учасників спільної справи, що ґрунтуються на засадах взаємовигоди та рівноправності.

         Педагогіка партнерства – чітко визначена система взаємовідносин усіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, вчителів), яка:

– організовується на принципах добровільності й спільних інтересів;

– ґрунтується на повазі й рівноправності всіх учасників, дотримуючись визначених норм (права та обов’язки) та враховуючи ціннісні орієнтири кожної із сторін;

–  передбачає активне включення всіх учасників у реалізацію спільних завдань та готовність брати на себе відповідальність за їх результати.

Саме цим і зумовлена актуальність онлайн-семінару, який відбувся 23 вересня 2022 року для практичних психологів ЗЗСО на тему «Формування безконфліктного середовища на засадах педагогіки партнерства в ЗЗСО» організований та проведений методистом навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи Світланою Демидась.

Мета семінару полягала у тому, щоброзширити поняття педагогіки партнерства як однієї із важливих та незамінних складових в ЗЗСО; розглянути принципи та умови успішної організації партнерства школи і сім'ї; дати уявлення про організацію трикутника співпраці вчитель- учні -батьки у ракурсі дієвих практичних порад та способів їх організації.

З вітальним словом до учасників семінару звернулася Тетяна Магера,  в. о. заступника директора інституту з науково-педагогічної та виховної роботи. Оксана Жизномірська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, яка акцентувала увагу на партнерській взаємодії учасників освітнього процесу психологічному вимірі сьогодення.

Про партнерство між школою і батьками, основні підходи та способи їх втілення розповіла Голуб Марія, методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО.

Оксана Городецька, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО зосередила увагу учасників на

формуванні середовища партнерства в освітньому процесі засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Світлана Демидась, методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи окреслила питання щодо конструктивного вирішення конфліктних ситуацій у взаєминах учасників освітнього процесу через партнерську взаємодію.

Практичний психолог НВК “Мишковицька ЗОШ I-III ст.-ДНЗ” Великоберезовицької селищної ради Галина Бичковська, поділилися досвідом роботи про основні форми та методи комфортної взаємодії у трикутнику партнерства: вчителі-учні-батьки та презентувала психотехніки.

Інна Сіньковська, завідувач науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО підготувала рекомендаційний бібліографічний список літератури, новинки психологічних видань із даної теми.

Учасники обмінювалися позитивним досвідом, висловлювали щирі подяки, продукували нові ідеї, окреслювали свої бачення щодо подальшої співпраці та ефективної психологічної комунікації.

Дякую усім за розуміння та співпрацю. До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

Останні новини