
.jpeg)
Школа професійного зростання «Психоемоційна підтримка дітей, батьків, учителів в умовах воєнного стану»
Ми є свідками одного із найважчих періодів людства нової ери. Загарбницька війна змінила наше звичне життя. Настав час, який змінить основи сучасних держав, економічних систем і способів організації світового співтовариства.
Тому зараз завдання педагога – не просто навчити, озброїти знаннями з певного предмета, забезпечити виконання освітньої програми, а заспокоїти, порадити, дати життєві орієнтири.
Пам’ятаймо, що виховання – це наскрізний процес, який, власне, формує цінності, здатність впоратися з невизначеністю та складністю, уміння вчитися, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя, співпереживати і конструктивно вирішувати конфлікти.
Тому вкрай важливим є створення безпечного освітнього середовища. Це одне з ключових завдань Нової української школи, яке ось уже кілька років поспіль активно вивчається найвищими державними освітніми інституціями.
Безпечний простір — це середовище, перебуваючи в якому людина не боїться висловлювати переживання, ділитися власними проблемами, відчуває емоційний комфорт, зберігає психологічне благополуччя. Важливо, щоб у цьому просторі її оточували й інші люди, які можуть належним чином невідкладно відреагувати на заклик про допомогу як від окремої особи, так і від цілої групи.
Ефективна взаємодія учнів, батьків та педагогів дозволить дитині адаптуватися до нового стилю життя в умовах війни, забезпечить надійні канали підтримки у нестабільному світі, дасть змогу продовжити успішно навчатися та розвиватися.
Ці та інші важливі аспекти педагогічної діяльності розглядалися на занятті школи професійного зростання «Психоемоційна підтримка дітей, батьків, учителів в умовах воєнного стану» для класних керівників закладів загальної середньої освіти області, організованому та проведеному Оксаною Сесик та Оксаною Жизномірською.
Відкрила захід, привітавши присутніх та бажаючи усім плідної та конструктивної роботи, в. о. заступника директора ТОКІППО з науково-педагогічної та виховної роботи Тетяна Магера.
Упродовж заняття обговорювалася низка актуальних психолого-педагогічних питань:
- «Психологічна безпека особистості класного керівника та учнів. Рівні формування психологічного комфорту в закладі» (Оксана Жизномірська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти).
- «Методичні інструменти комунікації вчителів та дітей у стресових ситуаціях. Засоби формування стресостійкості у педагога» (Оксана Сесик, методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти).
- «Техніки відновлення ресурсу для класних керівників та дітей в умовах війни» (Надія Мерена, методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи).
- «Цифровий кейс учителя для психоемоційної підтримки учасників освітнього процесу» (Тетяна Дерев’яна, методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти).
- «Інструменти комунікації вчителів та дітей у стресових ситуаціях. Формування стресостійкості у педагога: з досвіду роботи» (Оксана Піжицька, практичний психолог Зборівської державної української гімназії імені Романа Завадовича).
Присутнім було запропоновано для використання у роботі список тематичних педагогічних видань, підготовлений Інною Сіньковською, завідувачем науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО.
Щиро дякую виступаючим за високопрофесійну, довершену та актуальну інформацію, а усім учасникам вебінару – класним керівникам закладів загальної середньої освіти області – за активність та співпрацю.