

Серпнева педагогічна студія з природознавства, біології, біології і екології, природничих наук
Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 20 серпня 2021 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet, у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році», відбулася онлайн-зустріч «Основні напрями конструктивної взаємодії суб’єктів освітнього процесу для забезпечення якісної природничої освіти в закладах загальної середньої освіти області у 2021/2022 навчальному році» консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності вчителів природознавства, біології, біології і екології, природничих наук, працівників органів управління освітою територіальних громад, голів методичних об’єднань учителів природознавства та біології.
У роботі онлайн-студії взяла участь Надія Бабовал, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО, розкрила питання: основні напрями конструктивної взаємодії суб’єктів освітнього процесу для забезпечення якісної природничої освіти. В умовах модернізації української освіти одним із напрямків оптимізації навчального процесу є його спрямування на демократизацію взаємовідносин учителя та учня, що відображається в нових підходах до навчання: створенні сприятливої атмосфери співробітництва, переходу до діалогізованого спілкування з учнями в ході навчального процесу, інтенсифікації впровадження в навчальний процес активних методів навчання, які дають можливості для розкриття творчої особистості, активізації навчально-пізнавальної діяльності учня. «Педагогіка партнерства» є одинм із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу.
Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Ольга Турчин ознайомила учасників із науково-методичним супроводом забезпечення якості викладання природознавства, біології, біології і екології, природничих наук у 2021/2022 навчальному році через призму ціннісних орієнтирів Нової української школи.
Досвідом роботи з організації викладання природознавства, біології, біології і екології, природничих наук в закладах загальної середньої освіти поділилися учителі з питань: «Формування життєвої компетентності засобами проєктно-пошукової діяльності на уроках природознавства», Тетяна Садовська вчитель Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Чортківської міської територіальної громади; «Формування ключових компетентностей на уроках біології шляхом відбору та впровадження у навчальний процес сучасних освітніх технологій, методів та прийомів», Валентина Яра, директор Целіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Васильковецької ОТГ; «Інтегроване навчання в системі формування ключових компетентностей при викладанні біології», Віра Мультан, вчитель Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 16 імені Володимира Левицького; «Інноваційний підхід до формування екологічної компетентності в процесі викладання дисциплін природничої галузі», Людмила Кучер, методист, в.о. завідувача лабораторії ТОКІППО.